Vänner

Just nu cirkulerar en video på Facebook.

Den handlar om att folk är så beroende av sina telefoner och surfplattor. Att föräldrar knappt kan ta hand om sina barn utan att sätta en iPad i knät på dem. 



Jag känner mig träffad. Jag är väldigt beroende av min telefon. Beroende av Facebook och instagram.

Som de säger i filmen "jag har 422 vänner, men jag känner mig ensam"

Jag har ingen aning om hur många vänner jag har på Facebook. Alldeles för många. Vissa skulle jag aldrig säga mer än "hej" till om vi skulle mötas på stan. 

Det stora problemet är just som de säger. Jag har si och så många vänner, men jag känner mig ensam. Det är dagens sanning. Hur många vänner har man egentligen

Hur många vänner kan man lita på till 100%? Det är nog skrämmande få som man kan berätta allt för och veta att det stannar där. 

Jag undrar var mina vänner är när jag mår dåligt. Vet dem ens att jag mår dåligt? 

"We're a generation of idiots. Smartphones and dumb people."


Postat av: Mamma och Mormor

En mycket tänkvärd video.
Frågan är ju vart är vi människor på väg och vill vi egentligen ha det så här??
Kram!!

2014-05-06 @ 21:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0