Studiebesök

Den här veckan är jag på hemmaplan :) jag är på studiebesök på en trafikskola i Nyköping :)

Otroligt skönt att kunna gå till jobbet, och det tog inte mer än 10 min :)

Kan man annat än att älska att de har valt att köra Audi?

Födelsedag och Faster

Igårkväll- på min födelsedag- bestämde sig mitt första brorsbarn att titta ut :)

En jättesöt liten tjej som ville ut på min födelsedag. Jag delar mer än gärna den dagen med henne :)

Tänk vilken bra födelsedag jag fick!

Skolstart

Idag var det dags. Skolstart.

Jag har väntat och längtat efter att den här dagen skulle komma samtidigt som jag har haft lite ångest över att sommaren ska ta slut.

Imorse åkte jag upp till Sthlm och träffade min nya klass. Det verkar vara en väldigt bra klass och det märks verkligen att alla som har sökt till den här utbildningen har ett stort intresse av att bli trafiklärare.

Vi hade upprop, gick en sväng på skolan och tittade på lokalerna (det fanns ett gym-yeey!), drack kaffe och gick igenom schemat.

Efter skolan så tog jag och min nyfunna vän och klasskompis Angelica en sväng på Ikea.

På väg hem stannade jag på Stadium i Södertälje. De skulle stänga butiken (de ska bli stadium outlet) och därför hade de 50% på allt. Tackar!

Jag känner att jag har hittat rätt. Det här känns galet rätt och jag är så nöjd att jag vågade ta steget och börja plugga.

Just ja, en annan sak, jag fyller år idag oxå ;) wooooopaaaah!

Happy birthday to me!

Öppet hus

Idag har vi haft öppet hus hemma. Anledningen är att jag fyller år på onsdag men då är jag i skolan.

Våra familjer och vänner har varit här idag och firat mig :)

Jenny gjorde världens coolaste tårta. Den blev helt perfekt och var helt underbart god!

Jag fick fina födelsedagspresenter av barnen. Oliwer hade köpt en fin tröja som passade perfekt. Towa hade köpt ett armband och ett par örhängen :)

Jag fick så fina saker av alla. Blommor, choklad, ljusstakar, en Desigualtröja och en desigualväska, smycken och en cykel! Cykeln har jag inte fått ännu, men vilken grym present!!

Nu ikväll lyxade vi till det;

Kräftor, räkor och hemmagjord aioli.

Ena katten- Flisan- älskar skaldjur och blir väldigt "närgången" när vi lyxar till det :)

Tack snälla familjen och vänner för en perfekt eftermiddag med gott fika, fina presenter och bra sällskap. Älskar er allihop ❤️

Västervik

När vi åkte från Holmsjö så var målet Västervik och Lysingsbadet.

Vi kom dit (fick en mindre chock över hur dyrt det var), åkte och parkerade vagnen på vår "tomt", började sätta upp förtältet och sen fick vi kaffegäster :)

Vi bodde där i två dygn och tiden gick alldeles för snabbt. Första kvällen så åkte vi och våra besökare Lena och Göran in till stan och åt middag på Harrys.

Den natten vaknade jag av att det ösregnade. Jag väckte R och så tittade vi ut. Det blåste, regnade och blixtrade. Tydligen så hade det registrerats över 15500 blixtar den natten. Vi tittade lite oroligt på förtältet som flaxade runt, men det satt fast bra.

Dag 2 så var det bra väder igen så vi testade "familjecykel". Två personer sitter bak och trampar (båda har varsin ratt, men det är bara en av den som funkar- haha) och två personer sitter fram.

Haha det var sjukt jobbit att trampa i uppförsbackarna, men det var ett ganska bra sätt att få se campingen.

Efter cyklingen så festade vi på juice med is och sen ett bad :)

Sista kvällen så grillade vi hamburgare och korv på minigrillen.

Det var första gången vi var på Lysingsbadet och här är mina tankar om campingen.

Vi börjar med det negativa.

*Dyr dygnsavgift i förhållande till skicket (420kr/natt)
*Luktade ofräscht inne på damtoaletten.
*Ingen diskmaskin
*"Lilla stranden" som låg närmast oss hade dy-botten och man fick blodiglar på sig när man badade.

Självklart fanns det bra saker.

*Stor tomt
*Stor och nyrenoverad lekplats
*Bra och lättläst karta över området.
*Egen app om vad som händer och sker samt pekar ut exakt var man befinner sig.

Vi kommer säkert att besöka Lysingsbadet flera gånger, men vi föredrar lite mindre campingar. Lite mindre och mysigare.

Har Du varit där? Hur upplevde du campingen?

Holmsjö, Blekinge

I onsdags kom vi till Holmsjö.

Vi parkerade husvagnen och sen dess har det varit full rulle.

Vi har lekt, badat, varit inne i Karlskrona, shoppat, ätit gott, tvättat bilen och haft det bra.

Dagarna går galet snabbt och imorgon är det redan lördag.
Imorgon tänkte vi äta frukost och sen plocka ihop alla saker som vi (barnen) har släpat ut överallt och sen bege oss mot Västervik.

Jag tänkte som vanligt bjuda på några bilder 😜

Det är helt underbart vackert här nere i söder. Towa blåser såpbubblor på understa bilden :)

Självklart har jag hunnit med lite shopping. Det är rea lite överallt och sånt har jag ju ett extra öga för ;)

Kläderna högst upp köpte jag till barnen på Astrid Lindgrens värld. Tröjorna som är till mig betalade jag 260kr för (totalt!) yeehaa! Och äntligen köpte jag mig en kettlebell. Det har jag pratat så länge om, och nu äntligen slog jag till.

Bilen är nytvättad och vi är snart redo för avfärd mot nya mål.