Eurovision 2014

Mina favoriter var Grekland, Danmark och Sverige. 

Ingen av dem vann. Det var Österrike som vann. Låten var väl helt okej, men Conchita Wurst som vann, vann hon pga låten eller pga sitt budskap? 

Hon vill förmedla i världen att man ska bli respekterad, hur man än ser ut. Ja jag håller självklart med henne (honom?) men det ser konstigt -jaa konstigt, ut när det är en tjej med skägg. 

Han (hon) föddes 1988 och är en transa? Eller gjort könsbyte, fast inte gjort klart allt? 

Näääe, den här karamellen får jag suga på i några dagar. 

Jag bjuder på en bild som jag hittade på Facebook: 



Alla får naturligtvis ha sina egna åsikter om låten och sångerskan, men det här var några av mina tankar på kvällskvisten. 

Love to ya all ❤️


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0