ALV

Idag åkte jag, Darlingen, kidsen och mina föräldrar till Vimmerby och Astrid Lindgrens värld. 

Jag har inte varit där sen jag var liten, kanske 20 år sen....

Vilken bra dag vi har haft! Vädret var dock lite lurigt. Först var det molnfritt och hur varmt som helst. Sen gick solen i moln och det började att åska. 

Det kom några regndroppar och sen blev det uppehåll igen. Jag och mamma sprang till bilen och hämtade regnkläder, dock hade vi inte dem på oss så länge. 

Här kommer några fler bilder. Se och njut. 




På väg hem svängde vi in till Katthult och kikade lite på gården där Emil i Lönneberga spelades in. Helt underbar gård. Jag skulle gärna bo där. 

Dock så stod en gubbe i fönstret i "Emils" hus när vi skulle åka hem. Han bodde tydligen där. Verkar jobbigt att bo i ett hus som folk springer och kikar på och ställer sig framför och poserar för att få en bra bild. 




Efter ett nattdopp för hela familjen samt en påse popcorn så tackar familjen för en underbar dag och slänger in handduken. (Ordagrannt. Delen med att slänga sin handduk alltså ;)) 


Tack mormor och morfar för att ni har lekt med oss idag 👍❤️
 

Postat av: Mamma och Mormor

Tack själva för att vi fick följa med och leka på Astrid Lindgrens Värld!!! En härlig dag!!
Kram!!

2014-07-31 @ 09:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0