Idrottslabbet

I söndags var jag och ett gäng andra bloggande mammor iväg på en härlig bloggträff i Linköping. 




Jag var jättenervös, nästan lite rädd, när vi gick in till Fredrik på Idrottslabbet. 

Han berättade lite om vad vi skulle göra och sen fick vi sätta igång med massa olika tester. 


Fredrik visade hur vi skulle göra och nervositeten släppte ganska snabbt. 



Vi gjorde ett griptest. På högerhand fick jag 426 och med vänsterhand fick jag 378. Vad betyder de siffrorna? 

Över 300 =bra
Över 400 =superbra

Att jag har starka nypor visste jag redan, men det var roligt att göra det här testet :)



Ett annat av testerna vi fick göra var ett hopptest att testa spänst. Jag låg ganska medel och det är jag nöjd med. Det är ganska svårt att hoppa rakt upp med händerna på höfterna.




Jag och Emelie cyklade cykeltestet samtidigt. Det var 6min cykel med stabil puls på 120-150. 

Vi gjorde två olika fettmätningar. En av dem var med en liten dosa där man skrev in info, höll den med raka armar rakt ut och sen kom resultatet. Det resultatet blev ingen nöjd med. 

Efter det så gjorde vi en annan fettmätning. Den gjorde Fredrik på oss och den kallades 7punktsmätning. 

Det resultatet stämde mycket bättre och även där är jag "normal" :) 



Innan vi var klara så gjorde Elmina ett syreupptagningstest. 

Hon var jätteduktig och jag talar nog för alla när jag säger att vi var så impade!!



Stort tack till Fredrik som tog emot oss med öppna armar- det var jätteintressant att få göra alla tester och faktiskt få lite ny kunskap om sin egen kropp. Jag ser fram emot att göra alla tester igen om ett halvår/år. 

Stort tack till Elmina som fixade allt och drog ihop det här fina gänget :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0