Måste jag??

Under de två veckorna som Darlingen var iväg på in utbildning i Sthlm så har Oliwer fått sova i vår säng. Det är naturligtvis på gott och ont. Medans Darlingen var iväg så blev Oliwer sjuk. När Oliwer är sjuk så känner jag att det är självklart att han sover inne hos oss så man har "koll" på honom.

Problemet är ju att efter ca 3 veckor i vår säng så säger han att han inte kan somna i sin säng. Jag vet att han kan somna i sin säng, men han vill inte.

Igårkväll kom han in till vårt sovrum med en nalle under armen "Jag kan inte somna!". Vi sa till honom att han skulle gå tillbaka till sin säng och försöka en gång till. "Åååååh..... Måste jag....?" säger han med sin mest ledsamma röst och tittade på oss med sina rådjurögon. Sen började han gråta och gick in i sitt rum.

Han vet exakt vilka trådar han ska dra i för att få som han vill.
Dock lät vi honom gå in i sitt rum och lägga sig en stund. Sen blödde mammahjärtat för mycket så jag gick och kikade in i hans rum om han var vaken, vilket han var, och frågade om han ville komma in till vår säng.

Nu får vi påbörja operation "somna i sin egen säng" igen.

När han väl somnar i sin säng så brukar han vakna nån gång under natten och knallar in till oss då.


Har ni några bra tips eller knep för att barnen somnar i sina sängar och sover där hela natten??

Postat av: emelie-mamma till elliott och leila

det enda är att vara stenhård och skjutsa in dom tillbaka till deras rum igen. Det enda som funkar på våran son iaf. Till slut så ger dom sig och somnar. Fast iofs brukar elliott aldrig bli ledsen.



2012-02-10 @ 15:42:30
URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vi nattar alltid Hugo i sin säng. Ofta får vi sitta hos honom tills han somnar. Sen brukar han alltid komma upp till oss på nätterna. Men då har han en egen madrass som vi drar fram under våran säng som han sover på. Jag orkar inte ha barn i sängen, det blir så trångt haha:) Men han nöjer sig bra med att få sova på madrassen. Det är ju hans:)



Lycka till:)



Kram

2012-02-10 @ 17:46:38
URL: http://www.zouphie.blogspot.com
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

När mina är så att de inte vill så brukar de få somna i våran säng och sen bär jag över dem till deras :)



Många kramar

2012-02-10 @ 18:02:59
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Såklart hon ska.... inte bra att blogga när man är trött:)

2012-02-10 @ 20:41:45
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: tezza

Jobbigt när det blir sådär.. Ellen har aldrig sovit hos oss och i.te albin heller. Hoppas att det går smidigt o vänja honom igen!

2012-02-10 @ 21:17:20
Postat av: Pearn

Tror på första talare, M var 5,5 år när han lärde sig att somna i sin säng själv och efter mycket skrik och gråt så gick det sen som en dans. Sen dess har han inte sovit en natt i våran säng. Julia somnar i sin säng själv och sover hela natten sen 9 mån ålder, prisa skrikmetoden! Den har fungerat här hemma i alla fall :)

2012-02-10 @ 21:58:08
Postat av: Lisa

Vi har alla barn i vår säng. Känns som om det är det bästa för dem. De vill ligga nära. Vi sover också bra. Har inga tips på hur man får dem att sova i egen säng, jag tror det ger sig själv när de blir äldre. För mig har det aldrig varit ett mål att de skall behöva sova själva så länge som de själva helst sover hos oss.

2012-02-10 @ 22:38:34
URL: http://hurskaviorka.blogg.se/
Postat av: Lisa

Barnen är 4 år, 2,5 år och 1 år.

2012-02-10 @ 23:00:08
URL: http://hurskaviorka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0