BB väskan

Det börjar kanske bli dags att packa den eftertraktade BB-väskan??



Den här texten hittade jag inne hos Minbebis.com




Packa de viktigaste sakerna innan det är dags att åka in till BB! Se till att packa BB-väskan i god tid, från vecka 38 kan din bebis födas. Här har vi sammanställt BB-väskan. Skriv ut checklistan och bocka av!

4 saker du inte vill glömma

  • Kamera och videokamera om ni har
  • Mvc-journalen
  • ID-kort
  • Födelseplanen om den inte redan är inskickad till förlossningen

De här sakerna vill du inte vara utan

  • Kläder till er nyfödda bebis (ta med ombyte ifall blöjan läcker eller ifall att bebisen kräks)
  • Sköna bekväma kläder till er, ta gärna med ombyte.
  • Tofflor
  • Mat till partnern som på de flesta sjukhus inte får mat
  • Hårsnodd

Bra att ha

  • Patientbricka
  • Hygienartiklar
  • Hårborste
  • CD-skivor eller avslappningsband
  • Tidsfördriv – ifall förlossningen skulle dra ut på tiden och det inte går att sova kan det vara bra att ha med en bok, en tidning eller ett spel
  • Bilbarnstol för hemfärden
  • Mobil och laddare
  • Sköna strumpor
  • Läppbalsam
  • Pengar till parkeringsautomaten
  • Mat – när du ska föda har du inte den bästa aptiten. Ta med något som du vet att du alltid kan äta. Det är viktigt att äta för att få energi till förlossningen. T ex Dextrosol eller godis.
  • Dricka – saft, juice eller Coca Cola
  • Amningsbehå
  • Bra tröja för amning



Är det något mer som ni kommer på som jag måste packa ner?
När Oliwer kom så hade jag packat massor med bebiskläder och typ två plagg till mig. Dock hann jag packa om lite innan vi åkte iväg mot förlossningen då, men eftersom att vi stannade i 10 dagar på neonatalen så räckte inte mina kläder ändå.


Hjälp mig nu:)

Postat av: Fnulan

Jag hade med dextrosol! Lite frukt och ett choklad! Tidning och bok.

Fast jag va ju på g på BB i 3 dagar..... suck....

PUSS

2011-09-01 @ 23:11:51
URL: http://fnulan.se
Postat av: Hanna

Jag tycker dextrosol är kanon att ha med. Om man inte orkar äta, får man snabbt energi av en sådan. När första föddes krystade jag i en evighet. Barnmorskan sa "mera socker" till maken många gånger....Han la en halv på min tunga och hällde på vatten, typ :)

2011-09-04 @ 14:02:56
URL: http://hanna.fornhem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0