Bowlingdebut

Som några av er kanske vet så har jag ägnat många timmar i mitt liv åt bowling. Från ca 12-13 års ålder till ca 22-23 år så har jag tränat och tävlat. Det var kvällar, helger och långa timmar i bowlinghallen.

Jag började min karriär i BK Snitz i Oxelösund och bytte sedan till BK Dimico i Nyköping. När bowlinghallen i Oxelösund lades ner så lades även BK Snitz ner. Alla som ville fortsätta spela fick byta till Nyköpingslagen.

Häromdagen fick jag ett telefonsamtal från en av mina gamla lagkompisar i BK Snitz. Hon berättade att vi skulle ha en återträff, spela lite bowling, äta gott och snacka lite skit.
Jag tror inte att jag hade rört ett bowlingklot sen jag var gravid med Oliwer (alltså ca 3,5 år sen). Men det gick ganska bra. Jag hade den bästa enkelserien av alla:) (224poäng) Niiice:)



Det var ett glatt gäng på 21 pers (tror jag). Vi spelade, skrattade och hade jätteroligt! Det var verkligen som förr. Man halkade tillbaka in på sin gamla roll.

Vi bestämde att det ska bli en tradition och att vi ska träffas en gång per år. Jag längtar redan tills nästa år!!:)





Vi hade en liten bowlingdebutant med oss. Han spelade, spelade och spelade:). Han gick in till 100% och han älskade det!!

Han ville inte åka hem "Jag vill speeeelaaa meeeeer!!!!", så jag antar att vi kommer få besöka bowlinghallen lite då och då i framtiden:)




Tummen upp för bowling!! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0