Födelsedagen

Oliwer var på dagis 9-14 idag. Han hade med sig glass till sina kompisar och var så nöjd när han klev in genom grinden i morse. "Jag har glass med mig!!!" skrek han till kompisarna.

Medans han var på dagis så fixade jag endel hemma. Jag körde två maskiner tvätt, hängde tvätt samt vek ungefär hur mycket som helst. I vår familj är vi bra på att tvätta, hänga upp tvätten och sen låta den ligga kvar nere i tvättstugan. Men inte nu längre, nu ligger allt där det ska, nu är det bara resten kvar;).

Jag slog in Oliwers presenter, satte upp tre st Blixten McQueen tavlor i hans rum, städade hans rum, städade hans lekrum, städade tv-rummet och målade lite på mitt projekt.

Helt plötsligt hade det gått 5 timmar och Oliwer skulle hämtas. Jag tog med Zelda i bilen och hämtade honom. Vi åkte direkt hem till mormor som hade förberett en bulldeg.




Oliwer hjälpte till en stund, sen ville han baka pepparkakor stället...





Det blev massor med härligt goda bullar. Tack mamma!!


När morfar kom hem så bestämde de sig att Oliwer skulle få en present av dem idag. (Tanken var att han skulle få alla paket från dem på lördag, när han ska firas).




En balanscykel med Blixten McQueen!!:)





Oliwer var jätteduktig när han sprang fram och tillbaka på gräset.





När vi kom hem hittade Oliwer sina presenter i sitt rum. Till sin stora lycka hade pappan i familjen blåst upp massor med ballonger:)






Mycket Blixten McQueen saker blev det, men vad gör det, han älskar ju den röda bilen:)





En väldigt populär present var den fina gröna bilen från Wigglekart! Oliwer har åkt runt, runt, runt på den. Varvat lite med sin balanscykel och sen hoppat på wigglekarten igen.

Vi får se om hans kompisar får testa den på kalaset på lördag, eller om han tänker behålla den helt själv;). Haha.

Tack snälla Alex på
Wigglekart!! Oliwer älskar den redan!! :)


Zelda har givetvis varit med och firat sin lillebror på 3 årsdagen idag:)


Jag tror vet att Oliwer har haft en kanonbra dag idag, men han ser såklart fram emot sitt kalas som är på lördag.

Tack och godnatt:)


Postat av: Veronica

Haha! Min flicka ville också avsluta bullbaket för att istället göra pepparkakor härom dagen! En längtan efter julen? Jag rådde bot på det genom att ta fram modellera! Tror att det handlar mest om "formar" och kavling ^^



Bedårande ålder = Förskoleålder!!

2011-07-08 @ 11:54:41
URL: http://www.frujantol.blogspot.com
Postat av: micaela-mamma till Måns

grattis i efterskott=)=)



Någon mer som gillar BILAR =)

2011-07-08 @ 19:14:43
URL: http://majjssan.blogg.se/
Postat av: Hanna - En sån där mammabloggare ♥

GRATTIS i efterskott på 3-årsdagen!! ^^

2011-07-08 @ 22:11:04
URL: http://hannaofsweden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0