Astrid på 200lappen?



Jag hittade en sida på facebook där någon har gjort lite olika förslag på vem som ska vara på vår blivande 200lapp.

Jag tycker att Astrid Lindgren 200lappen är klockren! Hon är en av Sveriges största. Hon förtjänar verkligen att pryda vår nya peng.


Sen fanns det några andra förslag oxå...






Haha Darth Vader eller Usama BinLadin kanske inte är de perfekta personer att pryda vår nya sedel?


Vad tycker ni?

 Är Astrid den perfekta för vår blivande 200lapp?

Postat av: Sandra - mamma till Molly

Jag hoppas verkligen Astrid kommer pryda den nya lappen! Hon har verkligen bidragit till måååånga härliga minnen från barndomen och tänk hur många som sjunger "Idas sommarvisa" och "sommarsången" vid skolavslutningen. Hon är verkligen Sverige i mina ögon precis som Selma lagerlöf! :) Tänk att Astrids verk finns överallt och att Pippi är den mest översatta boken efter bibeln om jag inte missminner mig! :)



Hoppas verklige att det blir Astrid på lappen!

2011-01-08 @ 18:22:39
URL: http://surrovich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0