Bilder från dagen



Polarna Sammy och Oliwer är ute och åker. Vad glada de ser ut;)


 

Oliwer och Sammy fikar lite. Majskrokar is the shit!

När vi kom hem passade Oliwer på att lätta lite på trycket precis när mamman hade tagit bort blöjan.
Det resulterade i ett bad.

 

Problemet är att när man ska "bestaffa" Oliwer genom att bada honom, är att det blir inget straff.
Han älskar att bada!




Oliwer har sprungit runt med sin gåvagn massor idag. Snart kan han nog gå utan den:D


 

Sallad och grillade champinjoner! Mums!


Nu blir det ett snabbt bad, och sen sängen.

Ska jobba hela helgen.
Det är ganska många som reagerar på att jag har valt att jobba "fast jag inte behöver".

Jag kan säga det igen. Oliwer får umgås ensam med sin pappa, jag sparar föräldradagar, tjänar pengar,
träffar folk och slipper vara "mamma" för några timmar.

Det är ett val som jag har valt. Helt själv.
Jag råkar ha ett jobb som jag trivs väldigt bra med, och vill gärna jobba.

Så om jag säger att jag ska jobba. Säg inte "aha, vad tråkigt", för det är det inte. Jag gillar det.
Så. Punkt. Tackar:)

Kram och god natt!:D

Postat av: Jenny

Hej gumman,förstår precis vad du menar med att jobba, nu har jag ju precis blivit av med mitt men jag jobbade ju på mitt lite strötider bara för att de var så kul innan de stängde igen!



Stort tack för grattis kramarna ang min vinst hos Polarbröd :) Fortfarande chockad, hihi!



Kramisar

2009-06-12 @ 00:00:21
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: [ lilla fru werner ]

Halloj! Ja jag fattar också precis vad du menar med att jobba!!! Jag var hemma de första 6 mån med min son, sen var min man hemma nu under våren och då jobbade jag. Och nu har vi bytt av hemma så nu är jag mammaledig igen. Men oj va det va givande att få jobba ett par månader. Och då fick ju mannen och sonen spendera massa tid ihop ensamma.



Majskrokar ja... Det är mycket poppis här hemma också.... Och gåvagnen... Kände igen mig mycket i ditt inlägg på alla sätt.



Ha en underbar fredag!!!

2009-06-12 @ 07:31:35
URL: http://lisawerner.blogg.se/
Postat av: tezza

förstår att det är skönt att jobba !! Speciellt när man trivs med det =)

2009-06-12 @ 09:33:15
Postat av: A-K

Visst är det bra att man kan kombinera föräldraledighet och jobb. Vi gör som ni. Jag jobbar lite när han är ledig o så. Skitbra att vi spar föräldradagar ju! :)

2009-06-12 @ 15:12:44
Postat av: sofi

Förstår precis hur du menar, jag kommer bara vara mammaledig de första 6 månaderna med "den nya bebisen" så får fredde vara pappaledig ett tag han också =)

2009-06-12 @ 16:57:50
URL: http://sofiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0