Snart alla hjärtans dag

Snart är det ju den där dagen. Den där dagen om året som man ska säga att man älskar alla osv. Bla bla bla....
Jag har som ni vet lite svårt för den dagen. Dels så gick min älskade morfar bort just den dagen (10 år sen i år) och dels så tycker jag att det är lite fel att det ska behövas en speciell dag bara för att alla ska ge varandra hjärtan, choklad, blommor osv.
Jag ger min familj kärlek och presenter året om. Spelar ingen roll vad det är för dag.
Hittar jag något som jag tycker att någon i familjen eller vännerna ska ha, köper jag det.

Visst det kan väl vad mysigt att få en liten present med ett hjärta på. Men som sagt, tycker att det känns så dumt.
Det har blivit säljarnas dag. De köper in en hög hjärtan och säljer det.
Näääe, ja vet inte riktigt vad jag tycker om den dagen. Vad tycker ni?

Brukar ni fira alla hjärtans dag? Hur i sådana fall?

Jag ska i allafall jobba då.
Nu ska jag joina resten av familjen i sängen!
God natt!

Postat av: Sofie

Jag är inte heller så mycket för den dagen..det är som du säger bara en dag så att säljarna ska få sälja en massa blommor och choklad...men jag skulle nog bli liite sur om inte Pontus gjorde något litet för mig, asså ingen dyr present men något litet bara. Typ ge mig sovmorgon eller något sånt:P



Nu har vi ju våra småpojkar att skämma bort ju haha, klart Hugo ska få ett gosehjärta på sin allra första alla hjärtans dag. Men mest för att det är lite roligt:-)



Kramar på dig!!

2009-02-08 @ 09:09:17
URL: http://www.zouphie.blogspot.com
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Nja, vi brukar inte fira Alla Hjärtans Dag så mycket heller... det är mest för att sambon är emot såna dagar. Men jag älskar att få presenter så jag ser det som ännu en anledning att ge och få presenter! :)

2009-02-08 @ 12:04:39
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: A-K

Vi firar inte den dagen. Vi har aldrig gjort det. Inte i min ursprungliga familj med mamma och pappa och syskon och inte i min egna lilla familj. Iställtet firar vi det året runt, varje dag.

Sen är jag jäkligt emot denna hysteri och kommers runt om den här dagen. Varför inte göra något fint för varandra varje dag och säga till sina nära att man älskar dom varje dag eller när man träffas?? Det känns ju mer äkta.

2009-02-08 @ 13:04:35
URL: http://aykay.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

jag och Magnus firar 4 år då.... men vi ska nog bara vara hemma, kolla melodifestivalen och bara ta det lugnt....

kramar

2009-02-08 @ 15:47:46
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Kitty

jag älskar alla hjärtans dag, min favvo dag:) Ska firas med massa Kärlek och hjärtan!

2009-02-08 @ 20:55:20
URL: http://elinhellokitty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0