Så tomt och tyst!

Darlingen tog med Oliwer och Zelda och åkte ut mot sina föräldrar. De ska fixa med ett fönster igen;)
De åkte väl för en kvart sen kanske, och det är så lugnt och tyst här nu. Inga ljud nånstans. Vattenkokaren brusade upp för en stund sen, men nu är även den knäpptyst. Känns lite konstigt.
Jag brukar alltid ha radion på iaf, men inte idag. Fråga mig inte varför.


Snart är det dax att åka till jobbet igen. Sista dagen den här helgen, dock blir det bara en dag ledig, och sen jobba 3 dagar igen. Men det går nog snabbt. Känner att jag gärna passar på att jobba.
Så länge det funkar mellan mig och Darlingen med Oliwer och allt, och att vi har några lediga dagar ihop ibland;)

Jag kommer att jobba lite mer än 70%, så det kommer inte bli allt för jobbigt sen att gå upp till 100%, sen kan jag dra ner på mina dagar hos fk. Skönt.

Hur gör ni, ni som har barn som inte har börjat på förskola ännu? Jobbar ni eller är ni hemma?
Jag som är så social av mig, och har ett så bra jobb att jag kan jobba lite ströpass, tycker att det är en självklarhet att jag ska jobba när darlingen är hemma. Så får pappan och barnet umgås lite själva, samt att jag får vara "Jag" och inte behöver vara mamma. Träffa massa folk:)
Jag gillar att jobba. Nästan jämt.

Nu ska jag nog passa på att ta en långfrukost och kanske ett bad sen innan det är dags att åka.
Trots allt så är jag ju inte hemma så ofta själv. Så lite konstigt är det ju;) Tur att jag har katterna:)

Hoppas att ni får en underbar dag!!
Har ni några speciella planer?
Kramar!

 

Postat av: tezza

ja har sökt jobb men inte fått ngt. men hade jag jobb och barnvakt hade jag gärna jobbat lite

2009-08-30 @ 11:37:21
URL: http://tezz87.blogg.se/
Postat av: Agnieszka- Mamma till 2

Jag håller faktiskt på att söka jobb just nu... vore skönt att ha någe att gå till, och precis som du säger att karlarna får lite egentid med barnen!

Och lite extra pengar i plånboken varje månad gör ju inte så mkt heller!

kramar

2009-08-30 @ 12:53:39
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Anna

Haloj, håller med dig och ovanstående, är skönt att jobba och att komma hemmifrån och träffa andra personer. Och pengarna är ju ett plus till... Men denna gång blir de annorlunda än med Tyra, för då kan jag nog bara jobba någon helg i månaden.Men Knut har stormtrivts när han var pappaledig i 2 månader med Tyra och att ha tagit henne de andra dagarna som jag jobbat kväll.

2009-08-31 @ 07:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0