Otur....!

Nu har jag tvättat en maskin, den är strax klar.
Så jag tänkte passa på att fixa lite i Oliwers rum (som har fungerat som förråd, en längre tid).
Killarna sov, så jag tänkte att det va en bra tidpunkt då......

Fram med trasa o dammsugaren o grejer.
Börjar möblera om lite, flyttar på bäddsoffan och det lilla bordet. Blir ganska nöjd över det. Fortsätter med
hans byrå/skötbord, får för mig att byta plats på den och på bordet som Darlingens dator står på.
Nöjd över att ha kommit på en så bra sak så drar jag undan byrån, sen tar jag tag i bordet och drar.
Eftersom att det står ganska mycket grejer på det så är det ganska tungt.....
Jag tar i och hör världens dunk. Förmodligen kommer tidningen skriva om det sen.
"Den mystiska dunken som ingen vet var den kom ifrån!!!"

Sanningen är såklart att benet längst bort gav vika och allt på hela bordet rasade ihop. Gärna på en glas lampa. Ni kan ju tänka er hur fint det lät.....! Dator och alltihop hamnade i en stor hög på golvet och underst låg det massa glas....!
Bra gjort. Med andan i halsen gick jag in till sovrummet. Oliwer hade såklart vaknat och låg o grät. Det första darlingen frågar är "Vad va det som rasade?"
"Hehe, varför tror du att det har rasat något????" Undrar jag och skäms lite.
"Förmodligen hörde hela huset att det va nåt som rasade" Svarar han

Vem som helst i hela världen hade blivit asförbannad och skrikit diverse fula ord.
Darlingen säger
"Jaa, men det va väl lika bra, vi får åka o slänga bordet imorgon och göra oss av med datorn."

Fattar ni hur mycket jag älskar den killen??

Vi har ju pratat om det ett tag att ta bort det där bordet, men inte tänkte jag väl att jag skulle göra det på det här sättet.

Så kan det gå, vi får ta o kolla om hans dator funkar, det borde den göra....=)

Nähe, nu ska ja nog gå o fortsätta städa i rummet.
*Skäms fortfarande*

Så kan det gå...

Postat av: Nina

Tihi,, du verkar ha lika mycket "tur" som jag.. Jag råkar oxå alltid ut för sådna saker... Hoppas datorn funkar, hojta annars.. Gubben har en ´hel del reservgrejjer till datorer.. Datanörd som han e;-)



Kram

2008-11-07 @ 17:00:17
URL: http://www.nogg.se/tokismorsan
Postat av: Lilla jag

Så kan det gå :)

2008-11-07 @ 17:13:44
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Haha, ooops! Så det kan gå. Men det var ju "lika" bra då om ni ändå tänkte kasta bordet. Mer synd om datorn... :P

2008-11-07 @ 17:54:33
URL: http://pearn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0