Slempropp

Aaaaahh, igårkväll så tittade slemproppen ut! Jag ringde förlossningen eftersom att det e mer än en månad kvar tills bebisen ska komma ut, men hon lugnade mig och förklarade att jag skulle avvakta och så ett tag.
Gick ju in i v 35 igår, så den får allt ligga kvar där inne i några veckor till!! 41 dagar kvar!

Efter en natt med väldigt lite sömn, hade svårt att somna pga många tankar och att darlingen jobbade och när jag vaknade till liv igen kände jag  att det gjorde ont i magen. Längst ner lixom. Så jag antar att det e förvärkar som jag fick prova på.

Badade en stund och sen har jag sovit. Lite bättre nu, men det känns hela tiden. Idag blir en lugn dag!

Skulle träffat Karin, men får hoppa över det idag igen. Tråkigt, men måste ju tänka på bebisen i första hand.
Vi åker nog och köper en bilbarnstol idag eller imorgon oxå. Det kan behövas!!

Packade även min BB-väska i natt efter samtalet med förlossningen. Ska nog packa om den lite, tog med alldeles för mycket kläder till bebisen och inte alls lika mycket till mig. Hehe, men det gick snabbt att packa den iaf.


Slemproppen
Slemproppen släpper 1 - 10 dagar innan förlossningen och ibland kommer det även lite blod. Det kallas för initialbedövning. När slemproppen har gått kan allt kännas som vanligt, så tänk på att det fortfarande kan vara några dagar kvar.


Såg även på någon sida där det stod att det kan ta upp till 3 veckor innan det händer något. Jag får ju inte föda i Nyköping om det blir för tidigt, då blir det E-tuna. Något kanske e på gång???=)


En liten vits får vi med oxå!

Ha en superbra dag!

Mamman som kommit in på BB får frågan om slemproppen gått av barnmorskan.
Ja, men bara för att parkera bilen.


Haha ^^

Postat av: Ankan

Men jesus i himlen, visste int att man hade en slempropp när man vantar barn :/ vad gor den? brao att det int va panik ut for barnet. ja sa mkt vet jag om barnafodande. hoppas du mar brao!!

2008-07-04 @ 18:49:16
Postat av: Ankan igen

fan vad dum jag ar, det star ju beskrivet vad en slempropp ar, forlat for min blondhet :P

2008-07-04 @ 18:52:58
Postat av: Camilla

Spännande men hoppas du får vänta ett litet tag till för du har ju ett tag kvar egentligen ju. Och ja det är ju närmare till nyköping än e-tuna. Lycka till med allt iaf om vi inte hinner höras nåt innan allt händer kramar

2008-07-05 @ 00:02:51
Postat av: Lilla jag

Oj! Lite längre får den lilla ligga kvar. Men snart så! Jag gissar på tjej :)

2008-07-05 @ 00:05:30
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: Dessi

Spännande! Kanske vill bebis titta ut lite tidigare =o)

2008-07-05 @ 07:12:57
Postat av: Natalie

Vad spännande!! =) Då kommer den lilla säkert ut vilken dag som helst ju. Håller tummarna för att allt går bra. Har en kompis som fick barn i vecka 25 + 4 och den bebisen har klarat sig finfint, så om ni får er bebis nu är det ingen som helst fara. Kämpa på, det kommer gå jättebra!! =) Kramar

2008-07-06 @ 22:54:43
URL: http://www.luminalia.blogspot.com
Postat av: Natalie

Förresten, jag är ju född den 7 augusti, men var beräknad till den 9:e.. Då bodde mina föräldrar i Vrena och fick åka till Eskilstuna, för för 25 år sen hade Nyköpings lasaretts BB också semesterstängt då... :P Hade jag kommit den 8:e hade jag fått bli född i Nyköping, men så länge kunde jag minsann inte vänta.. Hehe =)

2008-07-06 @ 22:57:44
URL: http://www.luminalia.blogspot.com
Postat av: Anna och Tyra

Grattis till lilla Oliwer!!!! Hoppas hela familjen mår kalas!!

2008-07-07 @ 11:41:00
Postat av: Kitty

Massor av grattis kramar!

2008-07-07 @ 20:30:40
URL: http://elinhellokitty.blogg.se/
Postat av: Camilla

Massa Grattis kramar till er. Ta hand om er.

2008-07-07 @ 21:26:41
Postat av: Elin

Massa Grattis kramar igen =)

2008-07-07 @ 22:38:52
URL: http://tingeelliinng.blogg.se/
Postat av: Lilla jag

Hurra på Oliwers födelsedag!

2008-07-07 @ 23:10:39
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: Ankan

och jag som satt och tänkte härom natten, ja tänk om bebben kommer ploppa ut. Och se där, det gjorde den :D Grattis än en gång till lille Oliwer och hela glada stora familjen :D Nu fick ni utökning till zoo:et ;)

2008-07-08 @ 08:16:37
Postat av: Carro

Grattis till lille Oliwer :)

2008-07-08 @ 12:39:00
URL: http://carrostankar.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hörde rykten om att lilla killen har kommit=)) Grattis Grattis!! Hoppas ni mår toppen! Ta hand om er! Kram

2008-07-09 @ 11:26:52
URL: http://challez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0