Resumé 2008

Sitter och kikar igenom min blogg om vad som har hänt det här året.
Får vi se om ni orkar läsa allt.


Januari



I januari åkte vi ner till Linköping och satt och spelade spel. Bondespelet.
Det skulle ta 1,5-2 timmar har jag för mig, 6 timmar senare slutade vi spela,
och då va spelet inte ens klart.

Jag satt i alldeles för många timmar och fick
naglarna fixade. Blev faktiskt ganska fint!

Lena och jag åkte såklart på shoppingresa till London



Snygg bild=)

Heath Ledger somnade in, det blev ju en chock. Iaf för mig. Jag gillade ju honom.


Februari

Vi åkte ut på en myskryss med Birka Paradise. Bara jag o Darling. (Och ett gäng fulla pensionärer)
 Bubbelpool, bastu, sola, alkoholfria drinkar.
God mat, en tant som svimmade vid bordet jämte. Jaa you name it!

Alla hjärtans dag kom. Jag tänkte på min morfar som passade på att lämna oss
den 14 feb 1999, va även hemma från jobbet och va sjuk. Många snytpapper gick åt!

Vi var och tittade på diverse ONYX matcher. Vissa bra, och vissa mindre bra.





Mars

Det var onyx, onyx och onyx. Varje ledig helg satte vi våra rumpor i sporthallen
för att heja fram Laget med stort L.
Jag gick ner på 80% tider ist för 100% och jobbade 8 timmars pass istället för
10 timmars, med några extra pass per månad så jag kom upp i 100% ändå.

13e mars var datumet vi hade längtat efter. Det va dax för stora UL.




Lyckan va gjord! Att se den lilla bebben där inne va hur coolt som helst!!

Vi tillbringade massa timmar framför tv:n och tittade på schlagerfestivalen.
Om rätt låt vann låter jag vara osagt.

Påskafton kom tidigt iår, lika mysigt som vanligt.
Ägg, köttbullar, godis. Jaa, som vanligt.

Vi åkte på ännu en resa med Birka Paradise, dock inte lika lugn då vi råkade
välja en dag på påsklovet. Det tänkte ju inte vi på att det va, så det va ungar överallt.

Vi åkte förbi Östermalm och hämtade bebbens vagn på väg hem från kryssen.



April

Darlingen kände bebisen sparka för första gången och fattade väl lite mer att det faktiskt
va nåt där inne=)

Zelda fick av okänd anledning ont i sin fot och haltade i några dagar, sen va det bra.
Ingen vet vad som hade hänt. Skumt det där.

Jag o Darling va uppe på derby. Bajen-Aik. Hehe, det finns så många roliga människor
man kan titta på (och skratta åt)




Vi åkte med våra trevliga Katrineholmsvänner till ett fik långt ute i skogen.
Mysigt va det, och massa troll fanns det=)





Maj


Maj började med att vi åkte till Valencia.
Jag, Darling, mor, far, bror och Sofie. Mycket trevligt!
Mor passade på att fylla 50 när vi va där;)





Efter några dagar i Spanien va vi tillbaka i Sverige.
Det som stod på schemat då var bröllop!
Kusin Sanna och Tommy gifte sig. Så fint det var!







Efter bröllopet åkte jag o Darling in till Lotsen. Melody Club spelade!



Det var mitt tionde besök på en Melody Club konsert! Och fler blir det!
Annars handlade maj mest om nedräkning och jag jobbade mitt sista pass 28 maj.

Jag o bror kokade ihop en överraskningsmiddag till mor o far.
Det blev mat på Rhodos och sen bio. Mys!

Avslutade maj med ett besök på IKEA med Pernilla.


Juni


Juni började med att jag o Pernilla tog en till trip ner till IKEA.
Hon hade inte fått rätt delar till sin byrå, och snäll som ja e så
ställer man upp o sällskapar ännu en dag.

Ett studiebesök på förlossningen bokade vi in.
Jag beställde hem "Lilla huset på prärien" . 2 st boxar.
Det roade jag mig med när det va alldeles för varmt för mig att va ute.

Annars va jag och Zelda ofta hemma hos mor o far. Zelda fick bada i sin pool
och jag satt på verandan och slappade.



Magen växte och växte och växte



Jag åkte på en bihåleinflamation.
Jätteskoj. Eller inte.
Fick åka in till förlossningen och ligga där några timmar för observation, men som
jag trodde va det ju inget fel på bebisen. Efter många om och men fick jag iaf penicillin. Tack gud!

Vi (läs jag) fick ett ryck att vi skulle göra om i sovrummet. Så blev det, så vi köpte grön färg som vi (läs jag) hade valt.
Vi (läs darling) tapetserade hela rummet med "Easy cover" och sen målade vi rummet.
Vi åkte förbi Ikea (igen) och köpte ny säng och en ny byrå.

En tripp ner till Kolmården med Jenny och Daniel hann jag oxå med i juni.


Juli


En till resa ner till Kolmårdens djurpark planerades in, och denna gången var det med
Pernilla och barnen. Darlingen följde oxå med.

Slemproppen lossnade helt otippat och orolig som jag va så ringde jag ju till förlossningen.
Det va ingen fara menade de på. Med sammandragningar hela den natten så lugnade det ner sig dagen efter.

Då va det dax för lite fest. Det var 25/30 års fest. Vi kom väl hem vid 2 tiden.
Vid 4 tiden, 5 tiden och 6 tiden va jag uppe och kissade, och klockan 6 gick även vattnet!

Efter att ha varit på Nyk BB och blivit skickade till E-tuna så kom Oliwer ut!
7 juli kl 01.35.



De närmaste 10 dagarna va fyllda med kärlek, långsamt väntande, blöjbytande, tv-tittande,
ammande, sondmatande.

Sen fick vi äntligen komma hem!!!



Världens lyckligaste familj!



Vi va med i tidningen.

Han var ju så himla liten!



Resten av juli kan ni ju räkna ut vad vi gjorde=)
Japp, träffade folk och fikade.

Juli slutade på det sämsta sätten det kunde, en älskad kollega förlorade kampen mot Cancer!


Augusti


Vi mös och vi mös och vi mös. Så skulle man kunna sammanfatta augusti.



9 aug va vi iväg till Katrineholm. Tyra hade namnfest. Efteråt spelade Melody Club på torget!
Woho! Gissa vem som stod längst fram=)

Jag o Oliwer va uppe i Södertälje en sväng och hälsade på Karin. Gick en sväng på stan och
sen blev det tacos hemma hos henne.

Darlingen och jag firade 2 årig förlovningsdag.
Jag fyllde 25 och firade med lite goa vänner och fika.

Darlingen lyckades få två fästingbett.



September


Jag fick fler erfarenheter ang försäkringskassan som gjorde att jag började hata dem ännu mer=)



Oliwer ramlade ner för soffan och jag kände mig som världens sämsta mamma!

Vi kikade på lite olika hus, men inget va intressant.
Zelda fyllde 2år, det firades med en familjefika=)

Vi va ute o sköt lerduvor för första gången i mitt liv, gick väl inte så bra kanske. Men skoj va det!



Jag hade lyckan att en visdomstand skulle börja ta sig uppåt.

En maskerad i Katrineholm va vi iväg på. Tant Anna fyllde 30.





Min bror fyllde 20, och Lena fyllde *harkel harkel* år.
Lena höll i Oliwer!! =)
Mamma passade Oliwer så vi kunde smita iväg till Lotsen, Dia Psalma konsert!

Slutade september med ett besök på Skyddsmässan. Jag, Pernilla och Oliwer åkte dit.



Oktober

Oliwer badade i badhuset för första gången!



Oliwer såg sin första ishockey match. Djurgården-Frölunda. På Hovet.
Värdelös match. Men skoj ändå.

Jag sålde akvariet. Nu kan Darlingen andas ut.
Mamma blev tidnings kändis!



Sköt lerduvor för andra gången i mitt liv. Den här gången gick det bra!
Ska tillochmed ner båda två när två st duvor åkte upp samtidigt. Det ni!


November


Vi va över till Momma! (Darlingens mormor) i Finland och visade upp Oliwer!



Vi firade 3 år tillsammans
Det firades med "Hemlig resa". Dvs Afternoon tea på Wreta.




Oliwer fick smaka puré första gången. Asg!

Darlingen blev firad på sin allra första Fars dag.
Det var julbord med jobbet på Marsviken och Oliwer döptes



Allmänt så bestod November av mycket pyssel i olika former, färger och material.


December

Till Lucia åkte vi en sväng med Vikingline Cinderella. Pernilla och Mats va med.
Oliwers andra resa i sitt liv. Gissa vilka som spelade. Melody Club! (3:e konserten i år=))
Som av en händelse va vi där på samma resa=)

Annars har December har gått snabbt förbi, mycket julklapps köp, pyssel,
mys med massa tända ljus.
Oliwer har fått jättemånga paket från olika håll. Dop presenter och sen senare julklappar.



Det har varit ett kanonbra år, och jag hoppas att nästa år blir minst lika bra!


GOTT NYTT ÅR!


Postat av: Mormor

Hej!

Hoppas 2009 kommer att bli lika bra som 2008 blev.

Kram

2009-01-01 @ 09:56:48
Postat av: A-K

Hoppas ni får ett fint 2009. kram

2009-01-01 @ 19:18:17
Postat av: Lena

Vilken fin sammanställning. Men Oliwer tar priset med att smaka puré, helt klart bäst.

Vi får hoppas att 2009 blir ett lika bra år.

Kram

2009-01-01 @ 19:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0