Håret började brinna

Igårkväll satt vi framför tv:n. 

Både jag och Darlingen satt med våra mobiler samtidigt och det fanns tända ljus på bordet. 

Jag ser att Towa står mellan tv:n och bordet. 

Helt plötsligt så böjer hon sig över ljuset, jag tror att hon ska blåsa ut det. Håret hänger över ljuset och på nån mikrosekund så hade håret börjat brinna.

Jag ser i ögonvrån hur det flammar till och på väldigt kort tid är jag hos henne och har släckt elden med min hand.

Hon blev såklart väldigt rädd men hade en väldig tur. Det var bara håret som blev skadat, ingenting i ansiktet eller någon annanstans. 

Det kan gå så himla snabbt. Tänk om bara en av oss hade varit hemma och kanske hämtat något ute i köket? Eller om vi hade somnat. 

Nu i höstmörkret så är det många som tänder ljus lite överallt och jag hoppas att alla förstår hur snabbt det verkligen går. 
Från lugnt till katastrof på någon sekund.

Jag önskar er en trevlig lördag.

Postat av: Caroline, ung tvåbarnsmamma!

Gjorde precis samma sak som liten hemma hos min moster, stod och rita och böjde huvudet framåt när jag skulle lägga tillbaka en penna och fick håret rakt i lågan.. Skönt att det gick bra.

2014-10-19 @ 12:31:20
URL: http://minbebis.com/blogg/otherside/
Postat av: Caroline, ung tvåbarnsmamma!

Gjorde precis samma sak som liten hemma hos min moster, stod och rita och böjde huvudet framåt när jag skulle lägga tillbaka en penna och fick håret rakt i lågan.. Skönt att det gick bra.

Svar: Oj! Hur gick det med dig? Ja det kunde gått väldigt illa, det går så himla snabbt!
SoffiZ

2014-10-19 @ 12:31:22
URL: http://minbebis.com/blogg/otherside/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0