Ensam hemma

I tisdagskväll så gick jag och Zelda och lämnade barnen på dagis. På deras schema stod det 18:00 tisdag- 14:30 torsdag. Dvs nästan två dygn. 

När jag hade lämnat dem så kände jag lättnad. De hade bråkat och dummat sig massor och den kilometern som det är att gå till förskolan tog ca 25min. 

Jag och Zelda började gå. Med musik i lurarna så hann det bli ca 11,5km innan vi var hemma igen. Hur skönt var inte det? Jag tittade på biggest loser och somnade i min ensamhet runt 23.

Igår jobbade jag 5-16:30. Galet pass. Varmt ute och ångest över att jag inte skulle få träffa mina barn på över ett dygn till. När jag kom hem så gick jag och Zelda ut. Den promenaden blev nästan 7km. 

Efter promenaden åkte jag till citygross och handlade lite gott. Jag slängde ihop en härlig middagstallrik med kött och sallad och avslutade med tre skopor vaniljglass och frysta hallon. 

Det var första glassen jag åt under de här 16 veckorna som jag har deltagit i #lifestylebymrr. 

Idag gick det halvfort på jobbet. Jag hade mitt kortaste pass 5-14 och skulle få hämta kidsen vid 14:30. 

När jag kom till förskolan så bröt Oliwer ihop. Han berättade att han har saknat mig hela tiden och att han inte hade kunnat sova. Mitt hjärta brast. Jag visade inget för barnen eller fröknarna, men mitt hjärta brast inombords. 

Det är helt sjukt att jag var tvungen att lämna mina barn två dygn på förskolan. 

Jävla skiftjobb. 

Det enda som var bra med situationen var att jag kom ut på promenader i lugn och ro. Men om jag får välja, aldrig mer. 

Jag är inte hel utan dem.

Jag älskar er, Oliwer och Towa ❤️






Postat av: Anonym

WTF !? Byt arbetstider , skulle ALDRIG lämna mina barn så där . Helt sjukt... Har dom ingen pappa ?

Svar: Tack för kommentaren. Jag svarar gärna på dina frågor när du talar om vem du är.
SoffiZ

2014-05-23 @ 12:01:51
Postat av: Carolina

Förstår din känsla, och klart ångesten hoppar på när de små kläcker ur sig något sådant - men du är den BÄSTA mamman de kan ha, glöm inte det! <3 KRAM

Svar: Tack snälla hjärtat ❤️
SoffiZ

2014-05-23 @ 19:08:59
URL: http://carolina1979.se
Postat av: F

Fy tusan så tungt att behöva lämna barnen så länge, men ibland är det som det är. Skiftjobb är bajs tråkigt men o andra sidan är det ett jobb, och man får vara glad att man har ett.
Hoppad du slipper lämna dem så långa "pass" allt för ofta.
Bra jobbar med all träning 👏👏

/Frida

Svar: Tack snälla! Ja förhoppningsvis va det deras sista nätter på förskolan :)

Tack! Durå! Du är ju grym!! Bra jobbat!!
SoffiZ

2014-05-28 @ 22:55:36
URL: http://ingetochallt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0