Frankrike 2013

Nu är vi hemma igen efter en liten sväng till Frankrike :)

Jag försökte blogga från hotellet, men blogg.se appen ville inte funka. Nehe?!

Däremot har ni kunnat se ganska många bilder på instagram. Jag tänkte visa några av de bilderna här oxå.





Dag 1. Det bestod av följande. Vi packade väskorna och begav oss mot flygplatsen. När vi kom dit så fick vi reda på att flyget var försenat två timmar.

Vi kom iaf iväg, hämtade ut vår hyrbil (som blev en helt annan än den vi bokat+ att det blev betydligt dyrare- mer om det i ett annat inlägg).

Med (stor) hjälp av gps:en så hittade vi äntligen till hotellet. Vin och lite snacks fick avsluta den dagen :)












Dag 2. Disneyland!
Vi gick. Shoppade. Lekte. Åt mat. Åkte karuseller. Åkte tåg. Skrattade.

Det som var dåligt med Disneyland var alla köer. Det var helt galet mycket folk och självklart massor av köer. Eftersom att vi bara skulle spendera en dag där så vill man inte slösa flera timmar på att bara köa.

Räknar man bort köerna så var det kanon. Gissa om jag tänker åka dit igen :)










Dag 3.
Dagen spenderades inne i Paris. Vi kikade på Triumfbågen, Eiffeltornet, Kärleksbron och massa andra sevärdheter.

Vi gick, och gick, och gick.
Det var ganska skönt när vi (äntligen) var tbx på hotellet igen på kvällskvisten.


Dag 4.
Vi satte oss i bilen på morgonen. Vi hade god tid på oss.
På motorvägen blev vi stillastående. Länge.
När vi kom fram till flygplatsen hade incheckningen och boardingen stängt.

Snopet.

Vad gör man då? Man bokar om biljetterna och fixar ett nytt hotell.

Vi tog det billigaste vi hittade.
Sen spenderade vi ett dygn i Beauvais.

(Bilder från Beauvais kommer i ett senare inlägg.)


Idag var vi i jättegod tid på flygplatsen och var nästan först ombord på planet ;)


Jag har haft en jättebra resa- trots att vädret har skiftat helt galet mellan regn och solsken, samt att vi har gått flera mil- och jag vill tacka Darlingen, Oliwer, Towa och mina föräldrar för att ni ville följa med mig på min 30års resa :)

Postat av: Elin - Livat på torpet

Så underbar resa!! Åh, vill också åka iväg någonstans. Kanske jag ska önska mig en resa av tomten ;)
Kram

2013-09-19 @ 10:13:01
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: mamma och mormor

Tack för att ni ville ha oss med på resan. Det var jättekul!!!
Kam!

2013-09-19 @ 16:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0