Bortglömd?

Nu är det mer än en månad sen jag fyllde 30.
 
Jag har blivit uppvaktad både en och två gånger, och återigen ett stort tack till alla er som uppvaktade mig på ett eller annat sätt.
 
Dock känns det lite tomt (?). Vissa av mina vänner som jag har känt hur länge som helst har knappt nämnt ett "grattis" eller ännu mindre lämnat nån liten gåva.
 
Jag är inte ute efter några stora, dyra och exklusiva presenter. En liten blomma för 20kr på Ica eller ett litet kort räcker. Det är tanken som räknas. Jag fyller faktiskt bara 30 en gång.
 
Eller överreagerar jag? Det kanske är jag som är alldeles för noga med att köpa presenter och små gåvor till vår familj och vänner hela tiden? Jag ska nog sluta med det nu,
 

Jag är inte girig. Bara förvånad över vissa människors beteende.

Postat av: Anonym

Tyvärr tror jag att vid en viss ålder (typ 20+) så måste man acceptera att man inte är folks prio ett när det gäller presenter.
Alla andra har väldigt många närmare att hålla koll på, och man skall istället vara glad för dem som faktiskt uppvaktat än. Lite märkligt inlägg att efterlysa fler presenter från bekanta...

Svar: Jag "efterlyser" inte fler presenter. Jag uttrycker mig efter mina känslor.Jag är lite besviken på vissa eftersom att de är några av mina närmaste vänner.
Sen kan man undra vem du är eftersom att du inte vågade skriva varken namn eller adress.
SoffiZ

2013-09-23 @ 21:27:47
Postat av: Christina Frisberg

Ja du har all rätt i världen att bli lite ledsen/sur/förbannad, eller vad du vill kalla det!!
det brukar bli likadant för mig, jag har några vänner som är väldigt bortskämda med att bli uppvaktade och bjudna på middagar o fika på stan osv, men när det är min tur att bli grattad då glöms det av eller när det är dax för de att bjuda tillbaka på stan ja då är det bortglömt de betalar för sin fika eller lunch och går och sätter sig, det blir liksom aldrig något tillbakabjudande, nä jag är sååå trött på snyltare både vad gäller presenter och känslomässigt, stå på dig och tala om för dem att du känner dig lite besviken på dem, förresten de kanske läser det här och känner igen sig hoppas de ändrar sig annars har du säkert de som vet att uppskatta dig ordentligt!!
KRAMELIKRAMEN <3

Svar: Tack snälla för din kommentar. Skönt att höra att jag inte tänker helt fel iaf :)
SoffiZ

2013-09-23 @ 21:43:09
Postat av: Emelie Babunovic

Jag tycker inte att du skall vara upprörd eller förundrad?!
Spelar det verkligen någon roll? Är det inte mer värdefullt att dom funnits där när du t.e.x behövt dom som allra mest? Och har dom inte gjort det så borde dom inte ens räknas in bland dina närmaste vänner/familj!

Hoppas tankarna släpper från dig!

PUSS och Kram

Svar: TACK för din kommentar Emelie! När jag tänker efter så har du helt rätt, var f*n har de funnits när jag verkligen har behövt dem? Inte i närheten av mig iaf.
Stor kram!
SoffiZ

2013-09-23 @ 23:52:48
URL: http://undermyumbrella.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0