Där rasade min värld.

Som ni vet så är tanken att jag ska börja att sälja Tupperware.

Det går ut på att folk bokar demos, jag kommer hem till dem (eller till nån annan uttalad plats), visar upp massa fina produkter. De känner, klämmer, beställer lite och sen fikar man. Värdinnan får alltid en fin premie som tack för att hon är "spindeln i nätet" på en demo.

Under de fyra första veckorna som "säljare" så måste jag komma upp i en viss summa. Om jag inte gör det så blir jag skyldig mellanskillnaden.

Det kan väl inte vara någon konst tänkte jag och bokade in demo med några vänner.


Nu ikväll så avbokades två st demon på mindre än en timme. Gissa om jag bröt ihop.
Den ena känns helt okej, det är en kompis som födde barn häromdagen, så det köper jag. Den andra vet jag inte vad det är för anledning.

Jag känner mig så nere. Så värdelös. Paniken kommer smygandes.

Jag ville verkligen det här. Jag tror att det kan passa mig.



Den här veckan är körd för demos. Vi har fullbokat ända tills söndag eftermiddag. Sen har jag bara två veckor kvar på mig innan summan ska betalas.

Vad ska jag göra?


Är det någon av er, mina läsare som har lust att hjälpa mig?
Att dra ihop ett gäng vänner. Ha en trevlig stund med visning, shopping och fika? Så får ni ju träffa mig oxå ;)


Hör av er!

Lämna en kommentar här eller maila mig på [email protected] tveka inte, jag är inte omöjlig, jag kan åka en bit om det är så :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0