Telia Felia

När vi flyttade in till huset så fanns det inte så många alternativ på tv, telefon och bredband så vi valde fick välja Telia.

För det första fick vi vänta en halv evighet innan internet funkade, men det som stör mig mest är telefonnumret.

Vi fick ta över de gamla husägarnas nummer. Han var egen företagare (= Ganska många samtal).

Jag fattar inte hur svårt det ska vara att få ett "eget" telefonnummer. Första veckorna så ringde det flera gånger per dag, folk som inte visste att de hade flyttat.
Nu, snart ett år senare så är det fortf ett par samtal i veckan. Suuuuck!

Vi har sagt till Telia flera gånger, men det verkar inte som att de har några rätt alls.


Jag är så jävla trött på alla dessa "felsamtal" och svarar nästan aldrig när det ringer hemma.



Förlåt men jag var bara tvungen att skriva av mig lite...

Postat av: Anonym

Varför tog ni inte bara med erat "gamla" nr?

2012-03-06 @ 22:43:41
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Men vad sjutton ett nytt nummer kan ju inte vara så svårt att få??

Vi har ju ändrat och det har gått hur bra som helst...

Stor kram



2012-03-07 @ 07:46:10
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Christian Jensen

Hej!

Mitt namn är Christian Jensen och jag jobbar på Telia Kundservice.

Självfallet ska ni inte behöva ta emot massor av felringda samtal. Jag tycker genast vi löser ett nummerbyte åt er. Antingen så kan ni kontakta oss via den länk jag kommer att skriva här nedan, då kan vi ge försöka ge er ett så enkelt nummer som möjligt. Skulle ni ringa in till oss via 90 200 så kan vi via telefon erbjuda er ett urval av potentiella nummer som ni kan välja bland.

Använd gärna länken i vilket fall då vi på så sätt kan notera att ni ska få nummerbytet kostnadsfritt.



http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515



Med vänlig hälsning

Christian Jensen, Telia Kundservice

2012-03-09 @ 11:45:42
URL: http://www.telia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0