Barnbasar



Barnbasar is the shit.


Just idag var det en variant som jag gillar extra mycket.
Folk får lämna in sina kläder som de vill sälja i förväg och de sorteras på olika bord. När man kommer dit så ser man stora tydliga skyltar med vilken storlek som finns på de respektive borden. Me like.

Dock kom vi lite "för tidigt" = TOK mycket folk!

Jag kom inte in med vagnen och fick ha Towa på ena armen. I min lediga arm hängde Oliwer. När man släppte honom så riskerade man att han försvann.

Jag rafsade igenom storlekarna jag var ute efter och gick snabbt och betalade.

Towa fick en bodysuit och två par byxor.
Oliwer fick ett linne, två långärmade tröjor och tre par byxor.

När vi hade betalat så tittade Oliwer lite på leksakerna. Han hittade en Spidermangubbe på en motorcykel. (Sen pappan köpte moppe så är Oliwer jätteintresserad av motorcyklar). Dock saknades det 4 (FYRA!) kronor i min plånbok för att kunna köpa den.

Oliwer bröt ihop en stund och jag lovade att vi skulle titta om det fanns mer pengar i bilen. När vi kom ut på parkeringen träffade vi en kollega och hon räddade min dag. Oliwer fick en femma av henne och så kunde vi knalla in igen och köpa den jättehäftiga motorcykeln.




Man sätter fast motorcykeln i "fästet" bak, man drar i ett snöre (ser ut som till en båtmotor), det börjar låta som fan och sen trycker man på ett handtag och motorcykeln far iväg.

Okej då, den var ganska rolig ;)



Hela kalaset gick på 200 spänn. Helt lagom!

Postat av: Amanda

Perfekt att kunna fynda sådär! Jag gillar verkligen den söta bodysuiten med elefanter på! Så fin!!

2012-03-24 @ 16:27:51
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥ Livet på torpet

Men va alla fyndar. Själv måste jag packa ihop lite saker som jag ska sälja på barnloppisen nästa månad ... hoppas på att fynda lite själv då också ;)

Kram

2012-03-25 @ 11:12:35
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0