Vaniljmuffins

Jag gjorde en hel hög med muffins till Darlingens 30års fest i lördags. Jag gjorde en dubbelsats med vaniljmuffins och en sats med kladdkakemuffins.

De gick åt som smör i solsken och därför tänkte jag dela med mig av receptet på vaniljmuffins.


VANILJMUFFINS

Ingredienser

4 dl vetemjöl
2 dl socker
1 krm salt
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk
2 ägg
75 gr smält smör eller margarin
75
gram vit choklad

Steg för steg
- Sätt ugnen på 225 grader

- Blanda samman mjöl, socker, salt, bakpulver och vaniljsocker i en skål

- Vispa ihop mjölk och ägg

- Rör ner mjölkblandningen och det smälta smöret i mjölblandningen

- Fördela smeten i muffinsformar

- Grädda i ca 10-15 minuter

- Låt svalna

- Smält chokladen i vattenbad och häll sedan på muffinsen.


(Receptet är lånat här)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0