Hej vänner!

Halloj!

Oj vad jag har varit frånvarande här inne idag.
Såna dagar behövs ibland.
Darlingen och Oliwer åkte med några vänner till Kolmården. Jag blev hemma, eftersom att vi var bortbjudna nu på eftermiddagen/kvällen så kände vi att det var bäst att jag var hemma och vilade kroppen så jag skulle orka hela kvällen.

Vilade var ordet. Jag låg på sängen och glodde på film och satt på facebook;). En riktig lat-dag med andra ord, men det får man ha ibland;)

Jag gjorde faktiskt något bra idag iaf, jag åkte och slängde 4 stora kassar med tidningar, metallskrot och annat skräp på återvinningen, samt slänge en säck med kläder till bättre behövande (vet inte exakt vad det står på den stora lådan, men typ som UFF)



Igår var vi en sväng på en Loppis. Jag fyndade en silverbricka (5kr) och en helt ny gunga från Ikea (25kr).


(bild från google)

Ett väldans bra pris, stort tack till Carro som hade sett gungan och tipsade mig om den! Nu ska den bara hängas upp oxå;) haha!



Idag var vi bjudna på mat hemma hos Carro, Frank och Samuel.
Tanken först var att vi skulle äta kräftor, men det ändrades senare till grillad lax. Mumma!

Jag stod för förrätten, den bestod av toast med stuvade kantareller. Oliwer åt en hel macka, sånt värmer i mammahjärtat.

Sen bestod som sagt varmrätten av lax, potatis, lök och andra goda saker. Allt tillagades i stora aluminiumpaket på grillen. Jättegott, och jättesmidigt!

Efterrätten bestod av blåbärsgrottor som jag bakade idag, kaffe, godis och chips:)
Alla blev jättemätta och belåtna:)



Nu är det sängen som gäller. Imorgon är en ny dag:)



Sov gott;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0