Äppelmos

Jag, Zelda, Oliwer och gårdagens stora svampfångst åkte hem till Mormor lite innan 12. Målet var att göra lite äppelmos. Oliwer och Mormor plockade äpplen och jag satte mig för att rensa svamp.

Det blev en hel massor med äppelmos:)
4 st lådor som numera står i frysen och 2,5 som står i kylen. Gissa om jag var sugen att smaka nu ikväll?  Jag var tvungen att koka lite gröt och smaka. Åh vad gott det var!! Darlingen åt oxå gröt och han godkände äppelmoset mer än väl:) (Därav 2,5 burkar i kylen)

När jag kom hem så kokade jag alla kantareller som jag hade rensat + de som Darlingen rensade igår. Så nu ligger det massor med kokade kantareller i små påsar i frysen. Perfekt till hösten och vintern!!:)



Näääe, nu ska jag sova. Imorgon ska jag hämta finbesök på tågstationen:)


Kramar till er:)



Tack Mamma för äppelmoset!

Postat av: Fnulan

Hej tjejen

Jag smyger runt hos alla som ska på kryssningen. Men har säkert glömt alla tills vi ses ;)

Snart dags....

Kram

2011-08-22 @ 04:48:26
URL: http://fnulan.se
Postat av: Mamma och Mormor

Det är ju härligt att det som man gör uppskattas, så var så goda, det kan bli mer om det behövs.

Kram!!!

2011-08-22 @ 20:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0