Ljuvlig annandag påsk

Igår åkte vi en sväng till Kolmårdens djurpark.

Oliwer lekte i Bamses värld, vi tittade på djuren och fikade på "savannen". Det märks verkligen att det är i början av säsongen, de håller på att göra om, så man kan inte gå den vanliga vägen och nästan alla affärer, restauranger och små kiosker är stängda.

Schimpanserna och gorillorna var inomhus pga att de håller på att göra om nya linbanan. När vi kom in och möttes av den starka doften så slängde en stor apa en tunna mot en vägg. Det dunkade helt galet mycket och Oliwer blev livrädd. "Jag är rädd! Jag vill åka hem! Jag vill gå ut!!" Jag försökte visa de söta apbebisarna men han köpte inte det, så vi får se hur det blir nästa gång vi åker dit.

Efter Kolmården åkte vi ner till Norrköping. Vi gick in en snabbis på Ingelsta. Jag köpte lite basplagg till mig (några långa linnen bla) och en t-shirt till Darlingen. Sen tog vi varsin mjukglass och sen besökte vi Skopunkten. Oliwer fick två par skor, ett par foppatofflor och ett par sandaler, Darlingen köpte ett par foppatofflor och jag köpte två par sommarskor och ett par med lite klack. Mina tre par kostade 149kr totalt. Sånt gillas:)


Vi fortsatte och hämtade Zelda. Oliwer lekte lite med sin kompis Matilda och sen åkte vi in till Darlingens bror Johan och hans tjej Sara. Vi satt och snackade lite skit, spelade lite tv-spel och sen fick vi mat. Tack:)


Dagen gick som vanligt alldeles för snabbt. Underligt att de alltid gör det när man är ledig?


Idag ska vi packa ner massor med saker i lådor. Sånt som vi kan klara oss utan innan flytten. Nu är det inte många dagar kvar innan vi flyttar:) Det ska bli så himla spännande!! Ett stort hus med massor av möjligheter!!


Vad har ni för er en solig dag som idag??

Postat av: Carolina

Hej! I vintras var du med och tävlade om julgardiner från Textilonnet.se hos mig, och jag vill nu bara tipsa dig om att just NU pågår en ny tävling i samarbete med Textilonnet.se - två stycken vinner varsin VALFRI gardin! :-)

Kika gärna in och var med, jag önskar dig en trevlig dag! kram Carolina

2011-04-26 @ 10:17:55
URL: http://carolina1979.se
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Skopunkten är en affär jag gillar!! :)



Idag ska vi försöka att vara ute massor .. men än sitter vi med pyjamaser och tar det lugnt ;)



Kram

2011-04-26 @ 10:49:13
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0