Kantareller och blomma

Idag har jag varit ute större delen av dagen. Vi åkte ut mot farmor och farfar redan vid lunch. Efter att vi hade fikat gav jag mig ut i skogen. Det var varmt och skönt ute. Helt tyst och lugnt och jag hittade massor med kantareller:).

Jag gick runt i min egen lilla värld med hörlurar med ganska hög musik. Jag sjöng så att det ekade i skogen och när jag stod med rumpan i vädret kom en gubbe och försökte säga "hej". Efter en stund så såg jag honom så vi bytte några ord:). Han fick sig nog ett gott skratt, men det bjuder jag på:D.



Totalt blev det 2.2kg härliga gula kantareller:)


Jag var ute i två omgångar. Farmor och Farfar fick en kasse och Mormor och Morfar fick en kasse:).


När vi kom hem bytte jag om och gav mig iväg med Jenny. Vi tog ett varv på spåret och sen ett långvarv på "vanliga" cykelvägar. Blev ca 5-6 km powerwalk. Kanonskönt!

Vi satt i bilen i ca 1 timme och pratade efteråt och när jag skulle kliva ur bilen fick jag en superfin blomma:)
Jag har ju fyllt år och hon ville fira mig lite:) Tack snälla!!




Den passar superfint på hyllan jämte dasset:)






Blev ju jättefint där uppe på hyllan:)





Fick hem ett jättefint armband från Carolinessmyckeskrin idag:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0