Kran

Igårkväll var jag ut en sväng. Jag hade två st uppdrag, det första var att fotografera stora kranen i Oxelösunds hamn. Jag har tänkt på det så länge, och nu blev det av:)



Jag stod på tre olika ställen och frös nästan av mig fingrarna;). Men blev ganska nöjd över den bilden. Kranen är helt gigantiskt stor! Jag gillar den!


Uppdrag nummer två var att jag skulle lämna mitt nygjorda pumpahuvud hemma hos Mamma och Pappa. I smyg. Jag tänkte ställa det på deras altan, tända ljusen, plinga på dörren och springa och gömma mig. Det lät väl som en rolig idé?



Nu var det bara som så att det blåste alldeles för mycket, så jag kunde inte tända ljusen i pumpan, och när jag plingade på dörren så hörde jag inte att det plingade, så jag knackade istället. Jag hann springa ca 2 meter bort innan pappa öppnade dörren. Haha!

Men det var bra tänkt;)




Jag testade att rosta pumpakärnor för första gången i mitt liv. Hittade ett recept på Petras blogg som jag testade. Jag la alla kärnor i en form som var oljad. Jag saltade och satte in dem i ugnen på 275 grader. Sen gick det ganska snabbt, jag tog ut formen några gånger och rörde runt lite bland dem.

Jag gillade smaken när de var klara. (Darlingen älskade dem!). Det var en ganska egen smak och liknade nötter litegrann. För oss allergiker är det ju kanon med ett "nötalternativ":)



Oliwer mår mycket bättre idag! Jag har inte tempat honom idag, men han känns normalvarm och han är pigg igen. Hoppas verkligen att det håller sig så:)


Postat av: Petra

;-D roligt att ni gillade pumpakärnorna - jag har tidigare köpt i påse - det är ju inte alltid man har en stor pumpa hemma - men klurar på om man inte skulle köpa en påse och salta och rosta snabbt själv...



Absolut skulle Oliwer uppskatta Tomteland - det gör man som vuxen också - det är som ett mini-Skansen liksom men lite små hus och ställen man kan gå in och titta, klättra och kolla i - sen i det stora huset är det en shop, restaurang, tomten är där - och ute är det lite teatrar, hästskjuts och annat - William var 3 år när han var där och gillade det jättemycket (men Vincent var bara 1,5 så han minns inget)



Kram

2010-11-04 @ 09:58:50
URL: http://bloggen.willvin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0