Dag 1- Om mig.

Vem är jag?

Jag heter Sofia är i den bästa åldern. (En kollega sa faktiskt att 27 var den bästa åldern, och det tror jag stenhårt på.) Ja jag är alltså 27 år. Jag bor med mina killar i en lägenhet i en liten by utanför Nyköping. 

Jag är uppvuxen i denna lilla ort men har bott i Nyköping i olika omgångar. Bodde i Växjö i ca 3 månader, men fick jobb i Nyköping och flyttade hem igen.

Samhäll/ekonomi- företag gick jag i gymnasiet. Det var väl inte mitt bästa val i mitt liv, vilket resulterade i ett enormt ointresse av skolan och några ig. Jag tog iaf studenten 2002 med slutbetyg. Jag är jättestolt över att jag klarade "gränsen" och slapp få ett samlat betygdokument. 

Under gymnasiet jobbade jag lite helger och lov på min dåvarande pojkväns föräldrars bensinstation. Några restauranger hann jag oxå beta av innan jag började på mitt nuvarande jobb. Nu har jag varit på samma ställe i över 5,5 år och är sugen på lite nya utmaningar.

Under min ungdom har jag idrottat en hel del. Jag spelade fotboll, innebandy, bandy och bowling på samma gång. Det var olika träningar varje dag hela veckan och en eller flera matcher på helgen. När det började bli lite "seriöst" så fick jag välja bort några av sporterna och tillslut blev det bara bowling kvar. Jag spelade i sörmlandslaget i många år och gjorde många bra resultat.

När jag började jobba på mitt nuvarande jobb så kände jag att tiden inte fanns till att satsa på bowling. Eftersom att jag spelade i ett allsvenskt lag så krävdes en hel del träning och jag kände att jag inte kunde ge det den tiden. Sen jobbar jag ju varannan helg och skulle på så vis missa en hel del matcher (eller hålla på att byta arbetspass och greja)

Bowling är absolut något som jag skulle kunna tänka mig att ta upp igen i framtiden. Om jag får ett "normalt" jobb (7-16 och lediga helger).






 

Postat av: KAJ ♥

Kul att få veta mer om dig! :)

2010-11-22 @ 18:46:56
URL: http://kajsworld.wordpress.com/
Postat av: madeleine

Hej gums! Hade du lämnat din epost adress igen? Har nästan helt för mig att jag skickat till dig.. Det har inte hamnat i skräpposten då? En annan som sa att det gjort det. KRAM

2010-11-22 @ 20:23:30
URL: http://www.muppsan.com
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Vad roligt att få lära känna dej lite bättre :)



Kramar

2010-11-22 @ 20:27:52
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Du är så fin vännen!

Och roligt att läsa om dig. Hade inte en aning om att du var så duktig på att bowla :)

Kramar

2010-11-22 @ 20:45:02
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: KAJ ♥

If you say so :) Jag har inte koll på det, bara kollat kartan :) Får väl se hur det känns på visningen.

2010-11-22 @ 21:31:18
URL: http://kajsworld.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0