Lagar mat

Oliwer har lagat mat. Hela morgonen. Sen kommer han och säger "Laga mat", och bjuder lite. Det är en gryta med två innebandybollar, en brocolli, en potatis och en citron. Jättegott:). Jag har mumsat i mig mycket från den grytan;).

Bara att hoppas på att han kommer bli en bra kock när han blir större, gud så lyxigt det vore;)


Idag ska vi ha lite "Öppet hus" firande för Oliwer.
Jag har skickat ut inbjudning genom facebook. Igår när jag kollade så var det 17 st som inte hade svarat. 17. Jag tycker att det är grymt dåligt. Svara NEJ isf, det är respektlöst mot oss. Jag har ingen aning om hur mycket som ska bakas, köpas & göras. Jag vet iaf att mina viktigaste personer kommer. Tack för att ni finns! Ni vet vilka ni är.

Jag hoppas att ingen av de 17 som inte hade svarat, kommer. Jag tycker att det är superdåligt att man inte kan svara ja eller nej. Om man verkligen inte vet om man kan komma, kan man kryssa i "Kommer kanske".
Nej ingen prio här inte.

Men jag tänker inte vara bitter. Jag kommer ha en supertrevlig dag med min familj och mina nära vänner.






Nu åker vi ut på sjön en stund. Ha det gott!!


Postat av: Amanda

Att han gillar att laga mat är väl en bra början! ;)

Min bror sa alltid att han skulle bli kock när han blev stor (ja, eller iaf innan han bytte till att han ville bli trädgårdsmästare och sen polis) och mamma hade en speciell matdag var för oss syskon. På min matdag fick jag bestämma vad jag ville ha för mat. Hjälpa till att handla den och laga den osv. Likadant för mina syskon. Kanske vore nåt för Oliwer sen. En egen matdag?

Kram

2010-07-19 @ 10:47:59
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

Var jättetrevligt på kalaset!

kram kram

2010-07-19 @ 21:31:43
URL: http://agnieszka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0