Dag 19 – Detta ångrar jag

Alltså jag är en sån person som gör det jag vill och ångrar därför inte så mycket saker. Men jag har en sak som jag verkligen ångrar, det är att jag inte gjorde lumpen.

Jag och min kusin Lotta gjorde "minilumpen". Det var fredag-söndag med enbart tjejer på P10 i Strängnäs. Vi fick testa att sova i logement, tälta, sitta eldvakt i tältet, ta isär och sätta ihop vapen (AK4 eller AK5, kommer inte ihåg vilket). Vi testsköt vapnen. Vi var ute på fält i försvarets supersnygga grön/bruna smink med mossa på hjälmarna och militärkläder. Vi hade våra packade väskor och gick på march. Vi åkte militärfordon. Pratade i radio och mycket mycket mycket mer.

Det var så himla roligt att jag ville göra "riktiga" lumpen. Jag mönstrade, fick bra resultat på allt, förutom att jag råkade "erkänna" att jag hade ansträngningsastma. Det var dumt gjort. Jag fick åka hem igen och skulle besöka en läkare och "bevisa" att jag inte hade haft ett astmaanfall på 5 år.

Jag besökte aldrig någon läkare och hela min lumpendröm rann ut i sanden.

Det är något som jag verkligen ångrar. Än idag.


Vad ångrar ni att ni har gjort/ inte gjort i era liv?

Postat av: Johanna

Du har fått en award hos mig, :D

2010-12-10 @ 22:29:11
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0