Sluta jämför!!

Mjo, jag tänkte på en sak och kom på mig själv att bli irriterad.

Folk jämför så j*la mycket. 

Spelar det någon roll om ens barn börjar gå när de är 6 månader, 12 månader eller 24 månader? 

Att börja prata.
Att sluta med blöja
Att gå och lägga sig själv i sängen.

Lägg av nu! Alla barn är olika! Det kommer! 

Tänk så tråkigt det vore om alla barn började med alla saker samtidigt. De tar sina första steg på 11månaders dagen. De säger MAMMA första gången som 6 månader. 

Näe, jag har aldrig fattat det här med att jämföra barnen. Kanske bara är jag. Har jag helt fel? Skulle vilja höra era åsikter?



Nu går jag och lägger mig istället.





Postat av: Milla

Jag håller med! Det skapar bara en massa onödig stress.. Alla barn är unika och lär sej saker i sin egen takt :)



Kramat

2010-08-05 @ 23:48:10
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Johanna

Alla jämför, jämför man inte barn eller hundar så jämför man sej själv med alla andra. Hur ofta har man inte jämför sej själv med tjejer runtom?

Jag gillar att jämför Love med andra barn, inte för att skryta eller nåt sånt utan för att det jämt fascinerar mej hur olika alla är. Det är roligt att se skillnaden på barn, för den är stor även om det bara skiljer några dagar. :) För visste vore det skit trist om alla barn följde samma mallar så man måste ju kolla på att sitt eget barn är lite unikt genom att ex sitta tidigt men börja gå sent som Love. ;)

2010-08-06 @ 08:01:05
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Johanna

men såklart måste man jämföra i måttliga mängder, det finns dom som överdriver massa med. allt kan inte jämföras, så är det ju!

kramar

2010-08-06 @ 08:01:59
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0