30årskris?

På fredag fyller jag år. 27år. (Oj vad svårt det var att skriva 27??? Jag skrev 28 tre gånger innan den lilla 7an kom på plats;))

Tjugosju år. Borde jag ha någon form av trettioårskris? Som det känns idag ser jag fram emot att fylla 30. Det kommer att bli ett hejdundrande party!

Men nu är det 27 jag fyller, inte 30. Tjugosju. Jaha. Vad gör man som 27 åring? Man känner sig som en gammal tant på systembolaget. För att inte tala om när man ska gå ut på krogen. En onsdag eller fredag finns inte ens på världskartan. Kan de inte höja åldersgränsen lite? 25 kanske? Eller kanske 27?
Jag minns när jag fyllde 18. Oj vad kul det var att äntligen få gå in på krogen. Att få köpa alkohol själv i baren. Man handlade gärna någon häftig drink. Kanske inte för att det var gott, utan mer för att man fick:)

Om tre år fyller jag 30. Oj vad jag ser fram emot det. När jag fyller 30 är det några mål jag vill ha uppnått. Vill ni veta mina mål?

Okej, som nummer ett; bo i ett hus. Helst ute på landet.
Nummer två; ha minst ett syskon till Oliwer. Kanske fler?
Nummer tre; Minskat minst 10kg i vikt.


Vad tror ni? Låter mina mål rymliga?

Födelsedagen? Jo, den kommer firas lite grann. Darlingen jobbar. Men mamma och pappa kommer förbi och fikar lite. Hoppas jag. Eller om jag tar med barnen och åker hem till dem. Om det är fint väder blir det nog så.

Lena kommer oxå. Min Lena. Jag saknar dig!

Det ska bli skoj att se vilka som kommer ihåg min dag, och vilka som inte kommer ihåg den. Nästan lika intressant att se vilka som kom ihåg Oliwers födelsedag, och vilka som inte gjorde det. Vissa har fortfarande inte nämnt att han har fyllt år.

Såna som man trodde var nära vänner, visar sig vara rena rama motsatsen. Men det struntar jag i. Jag har ju mina mål. Om tre år kära vänner. Om tre år.


Oj vad djupt det blev. Orkade ni läsa igenom allt?;)



Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Klart du kommer klara av dina mål! Jag jobbar till 2 på fredag, om vi får kommer vi gärna på en fika efter jobbet!

kramar

2010-08-18 @ 05:45:19
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Milla

Jag tycker absolut dina mål verkar rimliga :)

Sjlv fyller jag 28 om tre veckor.. Det är gammalt det ;)



Kram

2010-08-18 @ 08:35:13
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Då är vi lika gamla, - jag menar unga ;-) Klänningen passade dig perfa!!!

2010-08-19 @ 17:16:25
URL: http://muppsan.com
Postat av: Catrin

Skitsnygg klänning!! Du va jättefin i den!! :)

2010-08-19 @ 23:06:34
URL: http://catrinwarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0