Sjuk Oliwer

Min älskade lilla prins är sjuk. Han var tom uppe på 40 graders strecket, men har nu vänt och är "nere" på 39 igen. Usch vad tråkigt det är att se honom så slö. Han bara ligger. Han orkar knappt gå.

Mamma och Pappa var här en sväng och hälsade på förut. De hade med sig lite vätskeersättning till Oliwer, en julstjärna (blomma alltså), och en saffranslängd. Vi fikade lite och jag bjöd på glöggte. Det var så gott med saffranslängd!

Jag har bytt gardiner i sovrummet, vardagsrummet och köket. Ska se om jag kan hitta någon bra julgardin att köpa till Oliwers rum, eller Mamma kanske har någon som vi kan få?;)

Jag har satt upp adventsljusstakar i alla rum oxå. Så fint så:)

Nu håller jag på att slå in lite julklappar, får dock ont i ryggen eftersom att matbordet är får lågt för att stå och arbeta vid, därav denna lilla rast. Har plockat lite i Oliwers rum oxå, flyttade på soffan-igen. Vet inte riktigt hur jag vill att den ska stå, men nu får det stå så här en stund....:)

Vi kanske ska äta mat idag med.....? Har ingen lust att laga mat, men äta bör man....:)
Får ta en titt i frysen och se vad vi kan leta fram. Oliwer kommer nog inte äta många tuggor iaf. Han åt precis en banan och lite på en macka.

Vad har ni haft för er idag?

Kramar!

Bilden är några dagar gammal. Om man tittar noga så ser man att Oliwer hade lekt med en bläckpenna den dagen:)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0