Radiopratare igen=)

Jahapp, idag har jag pratat i radio igen=) Jag ringde in för att rösta i "Rix topp6 klockan 6".
Miklo svarar och säger att jag har vunnit veckans rix-dvd=) Woho!!!
Vilken film det var kommer jag inte ihåg, jag blev ganska förvånad att jag vann=)
*Smiter in på rixfm.com och kikar vilken film det var*

Filmen heter Låt den rätte komma in.
Så här står det om den:

Oskar är 12 år och mobbad. Hans sadistiska klasskamrater Conny, Martin och Andreas passerar alla gränser i pennalismen. Oskar fantiserar om hämnd, om att ge igen. Om att vara stark, om att våga.
Då står plötsligt en flicka i klätterställningen. En flicka i hans egen ålder som han aldrig sett förut.

Hon heter Eli och är en motsägelsefull uppenbarelse - hennes kloka blick, hennes märkliga doft, att hon är så tunt klädd, så vanvårdad och mager och ändå så vacker. Men det är inte okomplicerat, Eli är inte som andra - hon kan inte vistas i solljus, hon äter inte mat och för att komma in i ett rum behöver hon bli inbjuden. Hon måste dricka människors blod för att leva. Hon är vampyr.

LÅT DEN RÄTTE KOMMA IN är en både våldsam och mycket romantisk historia som utspelar sig i Stockholmsförorten Blackeberg år 1982. Filmen är regisserad av Tomas Alfredson som tidigare regisserat bland annat "Fyra nyanser av brunt" och "Bert - den siste oskulden".

Det ska bli skoj att se den iaf=) Det roligaste var att höra mig själv på radio! Samtalet spelades in eftersom att jag ringde under en låt, sen spelade han upp det=) Man låter inte riktigt som man tror att man gör. Men skoj va det!

Efter det var jag, Darlingen och Oliwer på hockey. Nyköping vann med 5-4 och är därmed vidare! YES!

Den här dagen har verkligen varit kanonbra! Först vinner jag dvd-filmen, sen hittar vi en parkeringsplats typ toknära, och sen vinner Nyköping. Kan inte bli bättre!
Eller jo, all den här snön skulle kunnat lyst med sin frånvaro, men men, bara att se det bästa i situationen.

Imorgon ska jag och Oliwer till Katrineholm. Hoppas det är bra väder, annars tänker jag inte ge mig ut i snön!

Hoppas alla har haft en lika bra dag som jag!!
Kram på er! God natt!

Postat av: Elin

Grattis, alltid så roligt att vinna någonting :)

2009-03-03 @ 08:15:16
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Nina

Låt den rätte komma in... Den suger enligt min mening.. Trodde verkligen den skulle va bra.. Men NEJ vad besviken jag blev.... Fast smaken e som baken sägs det jue=)



Hoppas allt e bra annars, här dras vi med halsbränna....=(



Kram

2009-03-03 @ 08:16:33
URL: http://www.nogg.se/tokismorsan
Postat av: Agnieszka

Grattis till filmen!

2009-03-03 @ 09:26:11
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: A-K

Här hemma tyckte vi att filmen var bra. Så mycket nöje! Kul att du vann! kram

2009-03-03 @ 11:03:05
Postat av: Madeleine

Vad skoj, grattis!!!

2009-03-03 @ 19:02:53
URL: http://www.muppsan.com
Postat av: Carolina

Grattis!

2009-03-04 @ 17:26:28
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Therese - Eira min ögonsten - Tävlingar i bloggen

grattis! vad kul!

2009-03-05 @ 15:16:40
URL: http://eiraheidemo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0