Vakna igen

Då är vi vakna igen. Darlingen jobbar, så det är bara jag och barnen som är hemma.
Jag sitter och dricker en kopp te. Det blev en kopp "Harmonie" från Berlin. Jättegott!

Jag ska städa lite idag tänkte jag. Har redan satt igång en tvätt. Blir minst en till idag.
Sen blir det dammsugning och undanplockning idag.
Ska nog åka och titta på en ny spis sen när Darlingen kommer hem igen.

Oliwer ligger och pratar med sig själv samtidigt som han leker i gymmet. Min sötaste!

Läste tidningen i morse, 4 bränder i Södertälje och en stor i E-tuna. Hallåå??? Var är världen
påväg? Har folk inget att göra eller vad är problemet? Fattar inte. Det var ju inte många dagar
sen BMB brann ner i Nyköping heller. Puckon!

Ni som har barn, hur gjorde ni för att sluta med amning?
Hur gamla var era barn?

Oliwer har ammat enbart på natten sen några månader, men för nån vecka sen slutade han.
Han ville verkligen inte ha mer. Nehe?! Så nu är det välling när han vaknar.
Ganska skönt att inte amma, om man tänker på tuttar som är stora, ömma och rinner,
men samtidigt var det ju ganska smidigt! Ja, både för och nackdelar!

Uppdatering: Oliwer har alltså slutat amma helt. Trodde det framgick av texten ovan;)

Ska läsa alla bloggar som jag har missat under massa dagar nu!

Kram på er!

Postat av: Elin

Edvin slutade jag amma när han var 5 månader. Han var som inte intresserad av brösten så det gick väldigt smidigt. Han hade ju börjat äta mat då och han tyckte mer om det.



Jag slutade att amma han på natten, det tog 2 nätter innan han insåg att det blev inget mer bröst. Jag var som tvungen också för att han hade börjat bita mig i brösten och hade fått tänder...



Funderar du på att sluta?

2009-02-27 @ 10:51:07
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://tavlingsdags.blogg.se/2009/february/tavling-vinn-ett-presentkort-vart-2000-.html#comment



Var jätte gärna med och tävla om ett presentkort värt 2000:-



Ha en fin dag!

2009-02-27 @ 11:15:56
Postat av: Tove

Gör du mobilsmycken? Låter kul!

2009-02-27 @ 14:58:50
Postat av: A-K

Stella började ju sova hela nätter när hon bara var 2 månader så jag har inte nattammat på lääänge. Efter nyår nu så morgonammade jag bara. Vet inte varför mjölken sinade. Slutade amma helt förra veckan då jag försökte amma Stella innan jag skulle åka och jobba men hon var för trött så då sket jag i att amma. Fick lite ont nu i måndags så då fick hon amma en kortis för att inte få mjölkstockning, men hon var inte överdrivet intresserad. Men hon äter ju mat, gröt och välling. Hon verkar inte sakna att amma och jag gör det inte. Men trappa ner lite i taget.

2009-02-27 @ 19:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0