Skryt!

OBS!

Nu kommer det komma ett riktigt skrytinlägg!



Alla älskar ju att läsa skrytinlägg om andras barn. Eller inte. Men det struntar jag i nu.

Igår så samlade jag ihop allt som skulle kastas på återvinningen. Som ni vet så är jag galet duktig på det där med att sortera. Jag gör det mycket och gärna. Jag älskar min "egentid" som jag får när jag står och sorterar allt :).

Tanken var att jag skulle åkt med det igår, men jag råkade visst strunta i det då. Idag störde jag mig på de fyra stora kassarna som stod i köket och släpade ut dem i bilen. Jag frågade Oliwer om han ville följa med, det ville han och vi åkte iväg.


Han hjälper mig massor och älskar att kasta. Han tar upp något ur påsarna och frågar noggrant var det ska kastas. Han kastar aldrig något utan att fråga så att det blir helt rätt. Jag är så stolt!

I hans värld är det helt normalt att man kastar allt man kan återvinna i en kasse, matavfall i den bruna påsen och resten i den vanliga soppåsen.
Självklart kan det bli fel, men oftast så frågar han mig. Min duktiga kille!


Okej, nu har jag skrytit klart om honom ♥.






Näe förresten, jag är inte riktigt helt klar ännu.


Vi trotsade ösregnet och åkte till lilla sjön och fiskade lite. Oliwer drog upp sin första fisk. Gissa vem som var stoltast, han, mamman eller pappan? :)



Så. NU är jag klar med skrytandet ;)

Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Sötaste stor-fiskaren i hela världen :)

Tycker inte det är skryt att berätta om hur duktig han är att sortera :) Guldstjärna blir det minsan av "tant" Ewa :)



Kram finaste och JAAA vi kommer mer än gärna och hälsar på om vi får :)

2012-05-31 @ 23:03:15
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Sofie

En ska skryta om sina barn i sin blogg:) Alla är olika och är duktiga på olika saker.



Jag är skitdålig på att sortera och återvinna...Efter att läst detta inlägget så skäms jag faktiskt. Bättring? Får nog bli det:)

2012-06-01 @ 13:31:48
URL: http://www.zouphie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0