Radiokändis??

Vi satt i bilen på väg mot storstan för att luncha, då Maria på Rix FM efterlyser var man kan köpa rosa banden reflexer.
Jaaag veeet!! Skriker jag i bilen, sliter upp mobilen och slår 0200-212212. Det kommer massa signaler och tillslut ger jag upp. Lite sur provar jag igen.
-Rix FM, Maria svarar hon plötsligt!
-Sofia heter jag svarar jag och så pratar vi lite
-Man kan köpa rosa bandet reflexer för 29kr på Guldfynd säger jag stolt!

Efter någon minut lägger vi på och jag väntar spänt vid radion för att hon ska nämna mitt namn.
Det kommer gärna två låtar på raken och vi som redan har parkerat bilen för att gå på lunch sitter otåligt och väntar på att hon ska börja prata. Hon tar två samtal varav den ena oxå nämner Guldfynd, efter det kommer en till låt. Med besviken min kliver jag ut från bilen. Om hon sedan sa mitt namn vet jag inte, förmodligen inte, men det låter vi va osagt.

Det va min chans att bli radiokändis. Men jag trivs ganska bra med mitt liv ändå.
Det va god Pizza på Rhodos iaf!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0