Lååång lista





Blondiies Lilla Jullista för Sveriges Bloggare
Blondiie har gjort en egen liten jullista som jag oxå varit med i! Var med du oxå!
Jag hittade listan på Dessi´s sida.
När du gjort utmaningen på din blogg, svara då i min gästbok så jag kan kolla dina svar samt gå till
Blondiies jullista och tala om att du gjort den så vi ser hur många man kan sprida en lista till genom ETT inlägg! Skriv i inlägget du gjort den samt din adress eller nått annat skoj =D Tror ni 100 personer gör den? Det återstår att se!!!

Har du köpt en chokladkalender?

Nej


Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?

Hade ja haft en så skulle ja inte öppnat för tidigt!


Har du hunnit med att köpa alla julklappar?

Ja, nästan alla.

Till vem är det svårast att köpa till?

Älsklingen


Dricker du alkoholfri glögg?

Japp


Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?

Ja de e klart

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?

Har inte sett den


Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?

Sunes jul!!


Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?

Ingen som ja vet

Vem är det som julpyntar hemma hos er?

Jag


Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut? Hur SKA den se ut?
Jag har nog klätt den, spelar inte så stor roll hur den ser ut.

Plastgran eller äkta?
Äkta, men hemma har vi plast

Älskar du att få julklappar eller att ge bort?

Ge

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?

Sverige

Känner du någon julstämning nu?

Asså, de sekundrarna det har varit lite snö kanske


När kom din julstämning?
Vet inte riktigt

När skall man sätta upp adventsljusstakar? När är tidigast vs. senast?
1a advent

När julpyntar man?
Från 1a advent o framåt.

Skickar du julkort?

Ja

Vilken senap till skinkan?

Den som står närmast=)


Viktigaste på julbordet?
Julskinkan utan tvekan!

Julmusik jag inte kan vara utan?
Har en julskiva med Peter Jöback i bilen

Världens bästa jullåt?
Julen är här med Tommy Körberg

Julknäcke eller vörtbröd?
Vörtbröd

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv?
Knäck

Vilka traditioner har ni?
Asså, eftersom att vi jobbar olika varje år, men så här kan det se ut.
Vaknar o grattar darlingen som fyller år, åker hem till hans föräldrar, byter julklappar med dem
och fikar, åker vidare där mina föräldrar håller hus. Äter vid 13 tiden, Kalle 15 tiden, Julklappar,
glögg o knäck o grejer, Karl Bertil Jonssons jul.

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?
Slå in själv

Pepparkakor - Lussebullar        
Skumtomtar - Knäck    
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv - Julskinka 
Lax - Sill       
Revbenspjäll - Janssons frestelse   
Paradis - Alladin
Rullsylta - Pastej
Glögg -
Julmust
Rödbetssallad - Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt

Hemma - borta?  
Och slutligen....


5 Fördelar med julen enligt mig:

  • Myspys med massa ljus överallt
  • Träffa släkt
  • Julbord
  • Julgodis
  • Ge bort klappar

5 Nackdelar med julen enligt mig:

  • Stress! 
  • Att man inte hinner träffa alla man vill
  • Att man känner att man måste köpa dyra klappar
  •  Dagen går alldeles för fort
  • Plånboken e tom inför jul

Jag utmanar Alla som vill!



Postat av: Dessi

Dubbelt firande på julafton ser jag! Då har ni fullt upp =o) Kul att du gjorde listan.

2008-12-11 @ 16:25:35
URL: http://mrsahstroms.blogg.se/
Postat av: matilda

fin design! :)

2008-12-11 @ 17:25:03
URL: http://donotenter.blogg.se/
Postat av: ♥Blondiie♥

hejje!!!! va skoj att du ville vara med och göra listan!!! stackars din älskling som fyller på jul.... inte ksoj som varn kanske=)

min son fyller på nyår, det tycker han iof är roligt=)

hoppas du får en underbar jul precis som ni vill ha den=)

ha en superin dag!!!

kram

2008-12-11 @ 17:25:13
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Therese

Herregud, din son är ju jäääättesöt :)

2008-12-11 @ 17:28:38
URL: http://onlythereseolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0