Kantarell soppa

Sitter i soffan med en kopp kantarellsoppa. Blev sugen på det ist för
min obligatoriska kopp te.
Tittar ut och det är grått o mulet o regnar. Blää! Fast det gör inget!
Det kanske håller mig ifrån att slösa pengar?


Igår när jag kollade mitt kontoutdrag blev jag superdeppad!
Vad gör ni när ni blir deppade??

Jag fick städnöja, började hänga tvätt, greja massa i badrummet
(som förövrigt har blivit lika ljust som i en provhytt på H&M efter att vi bytte lampa!!),
torka handfat o greja. Fortsatte ute i hallen, hängde undan några av mina jackor
som jag ändå inte kommer använda under "vintern".

När jag hade gjort det och slagit in två julklappar till så slog jag mig ner i
soffan med vaniljglass och jordgubbsås.

Vi hade ju köpt vaniljglass, strössel, jordgubbsås och chokladsås
till barnen på Oliwers dop, men vi glömde bort det helt!
Ingen verkade sakna det ändå, men så nu finns det glass! Woho=)

En annan sak som e bra (eller inte alls spec bra) e att dricka vin när man e deppad.
Jag hamnar ofta ute på Tradera och handlar massa saker till min prins.
Vilket inte gör ekonomin bättre, men just för stunden känns det bra.

Jag har bestämt att inte slösa en krona alls på några dagar nu.
Det enda jag får slösa på e färskvaror, som mjölk, ägg, ost o sånt ni vet.
Sen om jag hittar några julklappar till de resterande, så måste jag ju köpa dem.
Men inget mer. Inget till mig. Inget till Oliwer. Ingenting!
Gaaaah det kommer bli tufft! Men jag ska klara det!
Har några burkar med puré till Oliwer, men tänkte nog göra lite
egna puréer någon dag. Utan massa tillsatser.

Någon som har något bra o smaskigt recept på puré??







Oliwer fick puré igår oxå, det va en ganska god puré. Tror att det va aprikos
eller nåt, och det börjar han faktiskt gilla nu=)



Postat av: Ankan

Ja lägenheten vi alla tre delade var mys :)



När jag är deppig gömmer jag mig under täcket, en mycket bra plats!



Fina bilder från Oliwers dop!

2008-12-02 @ 18:51:04
URL: http://ankansanka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0