Laktos?

Igår ringde de från förskolan och berättade att Towa var dålig i magen- igen. Suck!

De berättade att det (ursäkta ordvalet) "bara rann".

Senaste gångerna jag har vabbat pga samma anledning så har det varit helt normalt när vi varit hemma samt att Towa har varit lika pigg som vanligt.

Det är alltså inte magsjuka och nu ska vi testa om hon reagerar på laktos.



Dock tror jag att det har med tidiga mornar att göra. Barnen är på förskolan redan kl 5 nästan alla dagar. Men nu kör vi, ca en vecka utan laktos för lilltjejen och sen tillsätter vi det igen. Man måste upprepa den proceduren tre ggr för att verkligen kunna avgöra om det blir bättre/sämre utan laktos.

Ni som har barn som är känsliga mot laktos, eller är känsliga själva. Vad är era bästa tips? Jag är totalt nybörjare i den här "djungeln".


Postat av: micaela-mamma till Måns

Det finns så mycket bra saker nu för folk som äter laktos..
Vi har kört utan mjölk (endast laktos) på Måns i ca 2 år. hans mage har aldrig vart så här bra..

så hoppas ni hittar en bra lösning för er..

kram

2013-05-01 @ 09:14:48
URL: http://www.majjssan.blogg.se
Postat av: kattis

inga bilder på hundarna längre?

2013-05-01 @ 18:59:19
Postat av: Johanna

Min dotter hade mycket ont i magen och var ofta dålig i magen också, men läkarna sa att det är väldigt ovanligt att små reagerar på laktos, hon va då straxt över 3 år..

Gluten eller komjölk ställer ofta till det med magproblem och är vanligare hos små barn.

2013-05-06 @ 22:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0