Parkeringsbot?!

När vi var nere i Göteborg så parkerade jag i ett p-hus på Avenyn.
 
Jag stoppade in mitt VISAkort, fick en biljett och satte den i rutan.
 
När vi sen skulle använda bilen några timmar senare så nämnde Sandra att jag hade fått nåt i framrutan. Jodå, mycket riktigt, en bot.
 
Jag tittade på biljetten som jag hade köpt och såg att den hade hamnat lite bakom en gammal biljett som satt i biljettklämman. (Man såg fortfarande halva nya biljetten)
 
Idag ringde jag till bolaget som hade lappat min bil och ifrågasatte boten. En galet dryg Stockholmsnisse svarade att det var minsann en HELT KORREKT BOT och den skulle ABSOLUT INTE TAS BORT.
Jag sa att jag inte tycker att det är helt okej att jag ska behöva betala den när jag har bevis på att jag har betalat parkeringsavgiften.
 
Men den dryga Stockholmsnissen menade på att HELA BILJETTEN MÅSTE SYNAS.
 
Vilken jävla stropp han var! Okej, jag kan köpa att jag måste betala boten, men hans sätt att prata i telefonen gör mig bara irriterad.
 
Vissa ska inte jobba med service, så är det bara.
 
TACK Carolina, Sandra och Michaela för att ni hjälper mig med boten ♥
 
 

Postat av: Alfva - nu även med Barnprylsbloggen

Varför kan inte folk förstå att man mycket mer gladeligen betalar sina böter/räkningar om de har en lite trevlig framton? Tycker jämt det är lite sådär att de låter som att de är över allt annat....

Och skittrist med boten såklart, själv hade jag nog snarast glömt lägga fram lappen.

2012-10-10 @ 12:29:42
URL: http://blogg.loppi.se/barnprylsbloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0