Vems är tratten?



Idag händer det mystiska saker.
Jag tittade ut genom fönstret och såg nåt rött ligga på vägen. När jag tittade lite mer noga så såg jag att det var en tratt...

Då till nästa fråga, vem är ute och går med en tratt? Hur kan man tappa den utan att märka det?

När jag hade tagit de två första bilderna så kom det en tjej på gatan. Hon var på väg hem från skolan. Hon tittade på tratten, så tittade hon sig omkring och så tittade hon på tratten igen. Hon gick fram till den, tog upp den, tittade sig omkring igen och sen ställde hon den lite närmre vårt staket.


När jag och barnen skulle åka iväg på några ärenden förut så såg Oliwer tratten ligga där. "Nämen, vad är det dääär??" sa han och gick och hämtade den. Han adopterade den och nu ligger den i vår bil.


Så om du har tappat, eller känner nån som har tappat sin röda tratt så kan du höra av dig. Vi har den här i säkert förvar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0