Det blommar!!

En sak som är rolig när man köper ett hus är all växtlighet som finns i trädgården.

De som bodde innan oss i vår trädgård hade ett ganska stort trädgårsintresse med många olika sorters blommor, buskar och träd.
Det är ju både positivt och negativt för vår del- Det positiva är att vi får en fin trädgård "på köpet" med massor av fina blommor i olika färger. Det negativa är att vi inte riktigt vet vad som är ogräs och vad som är "äkta"....



Just nu är äppelträdet i full blom. Syrenerna blommar. Tulpanerna är snart överblommade.

Idag ska jag ta tag i ett av landen på framsidan och plocka bort sånt som jag är säker på är ogräs, dvs maskrosor (stora som solrosor- typ.)


Ni som bor i hus med trädgård, har ni bra koll på vad som är vad på era tomter?

Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

men så mysigt! det är det som är nackdelen med att bo i lägenhet :/ Det närmsta naturen man kan komma är blomlådorna på balkongen :(

2012-05-22 @ 14:09:56
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Haha jag har inte gröna fingrar för fem öre och inget intresse av något som har med sånt att göra heller. Vår tomt var så ovårdad när vi köpte huset så vi har mest ägnat oss åt att gallra bort och så gräsmatta:) Smidigt och bra! bara man klipper gräsmattan så er tomten riktigt fin ut haha:)

2012-05-22 @ 15:52:44
URL: http://www.zouphie.blogspot.com
Postat av: Carola L

Ja, jag har ganska bra koll. Fanns inte så mycket när vi flyttade hit utan har gjort om det mesta - tulpanlökar har jag satt en del (och andra lökar) det är lite roligt på våren tycker jag.

2012-05-22 @ 20:19:03
URL: http://mammamuh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0