By

Det här med att bo ute på landet i en liten by har både nackdelar och fördelar.


Nackdelar:

  • Alla vet vilka alla är.
  • Folk tar varann för givet.



Fördelar:


  • Alla vet vilka alla är. Ja det kan vara en fördel oxå.
  • Man ser glad ut och hälsar.
  • Man kan stanna och småprata med vem som helst, utan att det känns det minsta konstigt.
  • Man ser efter varandras barn och hus utan att man behöver be om det, det bara blir så ;). Man hjälper varandra helt enkelt.

Jaa som ni ser så väger fördelarna mest på min lista.
Innan vi flyttade till byn så tyckte jag inte om när folk kom fram och började prata om jag inte känner dem. Ja var man ute med hund och mötte en annan hund så började man ju ofta att prata, men om man gick utan hund. Då kände jag direkt att det var nåt skumt och att jag skulle bli rånad eller nåt ;). Haha. Knäppt!


Jag skulle nog inte klara av att flytta till lägenhet igen, definitivt inte i stan. Jag älskar att bo i hus! Jag älskar att pyssla och greja på tomten och kunna ha hundarna lösa.

Det bor nog en riktig liten hustomte i mig :D

Postat av: Anna

Hur länge har ni bott i huset nu?? Nyfiken på vad ni gav för det och. Tittar själv runt på hus nu men det är svårt och dyrt. Priserna ute i jönåker kanske är bättre!! // anna

2012-03-16 @ 23:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0