Tvättberg

En dag som denna skulle det vara skönt att bo i lägenhet. I tvättsynpunkt alltså. Att kunna boka tvättstugan och tvätta massor och sen är det klart.
 
När man bor i ett hus med en stor tvättstuga med mycket plats att hänga upp på så blir det lätt att man "struntar" i att tvätta i några dagar och sen blir det överfullt, på de båda tvättställningarna och i alla korgar. SUCK!
 
Idag har tvättmaskinen gått varm, jag har hängt upp, plockat ner och vikt hur mycket som helst. Skulle vilja ha en torktumlare! Det önskar jag mig :). Jag har städat Oliwers rum, sovrummet, köket, dammsugat övervåningen, diskat med mera med mera med mera. Jag undrar seriöst hur det kommer att se ut i det här huset sen i höst när jag ska plugga och jobba. Hur ska jag hinna med hemmet?!
 
Snacka om att Darlingen kommer att få ta mer ansvar hemma. Det kommer göra honom gott :D
 
 
 
Hur gör ni med tvätten? Delar ni på det?
Jag brukar tvätta allt. Darlingen brukar hänga det (för det tycker jag är SÅ tråkigt!)
Sen brukar jag sortera och vika allt och lägger allt på sina rätta platser :)
 
 
Ja okej, jag erkänner, jag gillar att tvätta, men jag gillar inte när man knappt ser golvet i tvättstugan pga all tvätt.
 
 
(Bilderna är lånade från google)
 
 
 
 

Postat av: carola

Vi är ganska duktig på att dela sysslorna här hemma.
Jag mår ju inte så bra och orkar inte lika mycket som förrut nu när jag äter medicinern.
Vi kör med gemensam städdag en dag i veckan då även barnen är med, går jättebra.

Kramisar

2012-07-24 @ 21:36:08
URL: http://mammacarola.blogg.se
Postat av: Fru Sessan

Tack så mycket =)

BF är 1 dec =) Väldigt spännande =)

2012-07-25 @ 09:46:43
URL: http://frusessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0