Fästingspruta

Igår tog jag, Oliwer och min bror varsin fästingspruta.
 
Oliwer pratade hemma om att han ville inte ha nån "riktig" spruta, men en låtsasspruta gick bra.
När han satt i husbilen och skulle få sin spruta så såg han att det var en riktig spruta och bröt ihop en liten stund, men när vi mutade honom med ett Blixten McQueen plåster och ett Bamse klistermärke så gick det bra :)
 
 
Min lilla tappra hjälte :)
 
Har ni vaccinerat er mot fästingar?

Postat av: Mamma och Mormor

Duktig pojke!!!
Kram!!

2012-07-19 @ 20:16:59
Postat av: Agnieszka- 2barnsmorsan

i vaccinerade oss dubbla gånger förra året så det ska väl hålla i några år vad jag fattat det som. Ungarna är inte vaccinerade. Har ju inga djur längre heller, och är inte ute i skogen så mkt heller, sen kollar vi genom ungarna varje kväll innan läggdags så förhoppningsvis ska det räcka!
kram

Svar: Hej!Om du tog två doser förra året ska du ta en dos i år, sen en om tre år och sen var femte år, så står det på lappen vi fick :)

Kramar!
SoffiZ

2012-07-19 @ 20:25:11
URL: http://agnieszka.blogg.se
Postat av: Agnieszka- 2barnsmorsan

Då var det nog 2 förförra året och en förra:)

2012-07-19 @ 21:33:26
URL: http://agnieszka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0