Fått lite gjort

Åh vad jag älskar när jag får mina städryck :)

Jag låg på sängen med en sovande Towa på magen idag när Oliwer var på dagis. Jag kom på att det var några dagar sen som jag dammsög.

Towa fortsatte sova efter att jag la över henne i sin säng så jag påbörjade mitt städryck ;)
Det här hann jag göra idag (nästan allt av sakerna medans Towa sov) ;

*Dammsuga övervåningen
*Plocka undan alla grejer i Oliwers rum
*Våttorka övervåningen (Hallen X2)
*Byta sängkläder i Oliwers säng
*Dammtorka lite överallt
*Tvätta 2 maskiner tvätt + hänga dem
*Kört en maskin med disk
*Vädrat i sovrummen
*Piska Oliwers matta
*Sätta upp två krokar i Oliwers rum


Åh vad skönt det är när "rycken" kommer. Man (eller iaf jag) är helt galet stolt över mig själv. Man trivs betydligt bättre, både med livet, och i hemmet :)



Jag har en fråga till er, hur gör ni med barnens rum? Städar Ni eller städar de själva? Eller kanske hjälps ni åt?


Vi brukar be Oliwer städa sitt rum när det ser förjävligt ut. Oftast så blir det självklart att vi gör det tillsammans. Annars så passar jag på att städa hans rum medans han är på förskolan. Jag tycker att det är ganska bekvämt att göra sånt när han inte är hemma. Sortera i hans lådor gör jag inte heller när han är hemma.


Hur gammalt ska barnet vara när de ska klara av att hålla rent i sitt rum?

Postat av: Pearn

Markus plockar undan efter sig efter att han lekt klart, det har han gjort sen han var 4. Varje kväll ska alla leksaker bort från golvet innan läggdags. Ibland bad han om hjälp (när han var mindre) men oftast ville han bara ha sällskap så vi har aldrig riktigt städat upp efter honom.

Julia däremot har inte riktigt förstått att man måste städa upp efter sig men hon har ju några år på sig innan hon är 4 :)

2012-01-31 @ 22:00:32
Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Eltons rum brukar vi städa, ibland är han med och hjälper till. Nova brukar vi få gnälla på en hel del innan hon till slut städar lite själv, men sen brukar jag köra ett race där inne dem gånger hon är iväg!

2012-02-01 @ 08:35:46
URL: http://agnieszka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0