Akuten

Idag hände det igen. Ett besök på akuten.

Towa hade precis somnat och jag låg i sängen och glodde på en hederlig gammal Beckfilm. Min mobil ringde och jag brukar aldrig svara när jag inte vet vem det är, men eftersom att det var riktnumret som är här så svarade jag. Det var från dagis och de berättade att Oliwer hade ramlat och slagit i bakhuvudet. Han hade blivit jätteledsen och sen kräkts. En gång vid maten och två gånger på toaletten.

Jag klädde på Towa, ringde Darlingen som kom hem på rekordfart och gick till dagis för att hämta min lilla kille. Han blev jättebesviken för att det var jag som kom, det var ju Farmor som skulle hämta honom idag....!

Han berättade att han hade slagit i huvudet, om det var i en stol eller ett bord vet jag inte, men han visade och berättade.

När vi kom hem så ringde Darlingen till 1177. De sa att när barn har slagit i huvudet (och speciellt när de har kräkts) så ska de kollas upp av en läkare. Det var bara att packa in oss i två bilar och åka in till akuten. Killarna kom in först och jag kom efter. Ja Towa oxå såklart;).

Vi satt i väntrummet ganska länge, en sjuksköterska kom ut och testade Oliwer litegrann och sen var jag och lilla Towa tvugna att åka. Det var föräldragrupp på bvc och eftersom att Oliwer var så pass pigg så kände jag att det var okej att åka iväg på det och lämna killarna själva.


När vi kom hem igen från stan så smaskade vi mat från McD som killarna hade varit och hämtat. Oliwer åt massor och sa att han mådde bra igen.

Läkaren hade sagt att de brukar hålla barn kvar i 6 timmar för observation, men eftersom att Oliwer var så pigg och sa att han inte hade ont nånstans så fick de åka hem. Sen hade de helt galet mycket att göra, kanske hade nåt med det att göra oxå?

Vi åkte hem till Farmor och Farfar en sväng och fikade lite. Vi busade massor med valparna och Oliwer var precis som vanligt.


Det är lite läskigt när man tänker tillbaka på dagen. En olycka händer så himla lätt och att slå i huvudet kan sluta väldigt illa. Så skönt att det blev en så liten skada som det blev, och att Darlingen kom hem från jobbet så snabbt.


Nu är det dags för sängen för lilla mig. Jag är trött.

God natt ;)

Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Skönt att det gick bra! JA du har rätt, en olycka händer väldigt lätt!



kramar

2012-01-11 @ 05:22:18
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vad skönt att det gått så bra ändå. Hoppas natten varit lugn med. Det är verkligt otäckt när man tänker på hur lätt en olycka händer. Och hur fort det går!!

Jag börjar bli mer och mer orolig för det här med Ludwigs hörsel. Alla barn kan ju springa rätt ut i gatan utan att tänka sig för om det kommer bilar eller så men han HÖR ju inte heller om det kommer någon. Vet inte om han ens skulle höra om dom tutar på honom. :/ Hoppas vi får lite bättre ordning på det här med hörapparater osv så vi kommer någon vart med hans hörande!

2012-01-11 @ 06:50:55
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Usch och fy!!

ja en olycka är verkligen något som kan hända precis när som helst och var som helst.



Tack och lov för att det gick bra!!



Kram till er

2012-01-11 @ 09:02:29
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Russin

hej gumman..

fyy stackars liten..:( olyckor händer tyvärr för lätt ibl..:( Stina ramlade då hon hoppade i sängen när vi var i Turkiet.. Det var stengolv men som tur var så låg det en tom vattenflaska precis där hon drog huvudet i golvet så hon missade golvet, pwuuu..



kramisar

2012-01-11 @ 12:47:30
URL: http://russinsdagbok.se
Postat av: Anja

Skönt att det gick bra.

2012-01-11 @ 13:38:01
URL: http://anjaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0